Музикалният удар на Apple | webcafe.bg
Musiccafe

Музикалният удар на Apple

лебовскиMusiccafe, по Consequence of sound
09.06.2015, 14:44 (обновена 21.06.2015, 11:06)

1 от 2 снимки Назад Напред

Apple Music

Снимка: © Getty Images

Apple Music бе представена на конференцията на разработчиците на компанията в Сан Франциско

Битката за музикалните стрийминг услуги навлезе в нова фаза, след като Apple представи дългоочакваното приложение Apple Music, пряк конкурент на Spotify. Услугата върви в комплект със специално 24-часово радио с живи предавания на известни диджеи от САЩ и Европа, а също и с чат-платформа за връзка между фенове и изпълнители.

За тези, които се чувстват изгубени в огромния музикален каталог, ще има чудесно улеснение - специално подбрани плейлисти от музикални критици.

От 30 юни Apple Music ще е достъпна за потребителите в 100 държави - с каталог от 30 000 песни. Първите три месеца потребителите ще използват платформата безплатно, а след това ще бъде въведен платен индивидуален достъп от 9.99 долара на месец и семеен пакет до 6 души за 14.99 долара.

През есента Apple Music ще има Windows и Android версии. В приложението ще присъства и гласовият помощник Siri.

Досега компанията с лого на отхапана ябълка доминираше в продажбите на музика с iTunes, но през последните години тенденцията се обърна и потребителите вече не се интересуват толкова от теглене на съдържание, колкото от онлайн излъчване.

Заради доминацията на Spotify се появиха редица поточни линии, включително и първата услуга за директно излъчване на музика, притежавана от самите изпълнители - Tidal, зад която стоят Джей Зи, Мадона и още десетина изпълнители от световна величина.

На този фон спадът на продажбите на iTunes с 13 на сто изглежда логичен, а опитът това да бъде компенсирано с безплатния албум на U2 се оказа неуспешен. Все пак, Apple разбра, че не присъства в състезание за бъдещето на музиката и впрегна огромните си ресурси, за да навакса.

Това обаче няма да е толкова лесно, защото Apple предвижда единствено и само платен абонамент, докато Spotify компенсира липсата му с реклами в свободната си версия, която се ползва от около 60 милиона души по света. Spotify има и абонаментна услуга, без реклами, на стойност 9,99 долара месечно, която ще развива с ексклузивно и висококачествено съдържание.

Публично заклеймена от звезди като Тейлър Суифт, Том Йорк и Иги Поп, Spotify реши да заложи и да видео, като сделката с големите продуцентски компании все още тече.

В основата на Apple Music е сделката за 3 милиарда долара за покупка на компанията на рапъра д-р Дре - Beats, която предоставя услуга за стрийминг музика и произвежда едноименните слушалки.

Това е поредната услуга за свързаност на устройства на компанията, например iPod и слушалки Beats. Плащането на месечния абонамент ще става директно чрез iPhone или чрез часовниците на Apple, посредством едноименната платежна система на компанията.

На практика Apple Music e комбинация от услуги - музика, комуникации, снимки, което е нож с две остриета. Според анализатори на бранша Apple Music надали ще постигне огромния успех на предшественика си iTunes. Заклетите фенове на компанията обаче са убедени, че новата услуга набързо ще навакса изоставането и ще се превърне в убиец на Spotify.

Oще: apple  apple music  beats  spotify  tidal  youtube  музика  музикална индустрия  музикални платформи  онлайн приложения за слушане на музика  поточна линия  стрийминг на музика 


Още от Дебют

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.