Тежко начало за музикалната платформа на Джей Зи | webcafe.bg
Musiccafe

Тежко начало за музикалната платформа на Джей Зи

лебовскиMusiccafe, по The Daily Beast
29.04.2015, 03:44 (обновена 12.05.2015, 08:09)

1 от 5 снимки Назад Напред

Джей Зи

Снимка: © Getty Images

Tidal тепърва ще има шанса да се утвърди на пазара, но началото й под ръководството на Джей Зи не е особено обнадеждаващо

По-малко от месец след като представи гръмко плановете си за музикалната стрийминг услуга Tidal, Джей Зи е изпаднал в глуха защита.

Хип-хоп иконата използва Twitter, за да отбие вълната от критики към платформата, чийто собственик е той заедно с още куп звезди от музикалната сцена.

Като притежател и лидер на Tidal, Джей Зи от самото начало беше заявил голямата си амбиция: да увеличи печалбите от стрийминг, които отиват директно към изпълнителите, и да развие по-добър стрийминг модел от този на конкуренти като Spotify.

Но слабият старт на платформата и множеството нападки към концепцията на Tidal принудиха Джей Зи да влезе в обяснителен режим.

Той отправи поглед към конкурентите си и заяви: „И iTunes Store не се изгради за един ден. На Spotify отне 9 години да стане успешна... Ние сме тук в дългосрочен мащаб. Моля, дайте ни шанс да се разгърнем и да станем по-добри.

Доста големи компании харчат милиони и водят кампания за очерняне. Ние не сме анти на каквото и да е, ние сме за артистите и за феновете. Направихме Tidal за феновете. Нямаме само музика. Имаме видео, ексклузивни концерти, ранни билети за събития, спорт на живо!... Tidal е мястото, където артистите могат да дадат повече на феновете си без посредниците".

Джей Зи добавя още, че инди артистите, които искат да работят директно с Tidal, запазват 100% от музиката си, но без да уточни какво точно означава това.

„Tidal плаща 75% от печалбите си на ВСИЧКИ артисти, композитори и продуценти - не само на членовете на групата и на музикантите на сцената. Богатите ставали по-богати? Чистите стойности... YouTube 390 милиарда, Apple 760 милиарда, Spotify 8 милиарда, Tidal 60 милиона.

Братовчед ми тъкмо отиде в Нигерия да открива нови таланти. Tidal е световна компания. Имаме Tidal X - тя помага на артистите, като им дава платформа да се свържат с най-верните си фенове. Tidal е за всички. Делата ни ще говорят повече от думите ни."

Изглежда обаче причината за противоречивите нагласи към Tidal е тъкмо в някои от твърденията на Джей Зи, които звучат неубедително.

На първо място, Tidal не съществува от един месец - тя беше пусната от шведско-норвежката компания Aspiro през октомври 2014 г. Компанията на Джей Зи Project Partner я купи през март 2015, а на 23 март рапърът интегрира към нея и дъщерната услуга WiMP (също купена от Aspiro), която според тогавашните данни имаше 597 000 абонати до 17 юли 2014.

Така тези 770 хиляди абонати на Tidal, с които се похвали Джей Зи, очевидно не са никак впечатляващи като бройка. При 597 хил., наследени от WiMP, излиза, че под 200 хил. души са се абонирали за услугата след нейното разточително представяне на 30 март.

Тогава звездите на Tidal дадоха обща пресконференция, изпълнена с блясък и критикувана в социалните мрежи като демонстративна и нарцистична. 16 изпълнители милионери бяха на сцената - включително Джей Зи и съпругата му Бионсе, Кание Уест, Мадона, Daft Punk, Риана, Алиша Кийс, Джак Уайт и още други - всеки от които взе 3% от собствеността на Tidal (освен самия Джей Зи, той притежава доста повече).

Те обявиха мащабна „визия да променят статуквото" и заявиха намерения „завинаги да променят курса на музикалната история", преди да подпишат декларация за независимост.

Към настоящия момент те разполагат с една наистина стабилна услуга, която предлага стрийминг в lossless формат (при който няма загуба в качеството на звука) на високата цена от $20 на месец. Има и вариант за $10 месечно, но при стандартно качество на аудиото.

Идеята зад Tidal е, че по-скъпият абонамент ще доведе до повече отчисления за изпълнителите. Но когато това става чрез изкарване на повече пари от премиум абонатите, не е лесно същите тези абонати да бъдат убедени, че Tidal е в услуга на феновете, а не на музикантите, които вече са милионери.

Още повече, че ексклузивното съдържание, промотирано от услугата, се състои предимно от неща, които иначе биха били безплатни за феновете, например песни като Bitch Better Have My Money на Риана (подигравателно предлагана от зложелателите за химн на Tidal) и други музикални клипове и концерти на живо, за каквото съдържание болшинството все още ползва предимно YouTube, и то безплатно.

Сред одумваните ексклузивни предложения беше и някакъв плейлист, съставен от помощник-редактор на Vanity Fair.

Нищо чудно, че миналата седмица Tidal изпадна от топ 700 на най-сваляните приложения в iTunes.

Нещо като обобщение на ситуацията направи Бен Гибърд, фронтмен на американската алтърнатив банда Death Cab for Cutie, който очевидно не е особено развълнуван от перспективите пред Tidal.

„Мисля, че тотално я опропастиха като сложиха група милионери и милиардери на сцената да се оплакват, че не им се плаща", заяви Гибърд относно стрийминг услугата. „Беше пропиляна страхотна възможност да се подчертае какво ще означава тази услуга за артисти, киото едва свързват двата края. И да бъдат призовани хората да платят малко повече за платформа, която ще осигури на артистите по-справедливо заплащане.

Те не го направиха. И затова тази идея ще се провали напълно".

Oще: aspiro  beats music  itunes  spotify  tidal  wimp  бизнес  джей зи  дял  звезди  изпълнители  модел  музикална индустрия  начало  отчисления  песен  платформа  плейлист  поточна  представяне  рапър  собственик  стрийминг  тайдъл  услуга  хип-хоп 


Още от Дебют

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 01.09.2011, 07:44

1 toxidomask | 29.04.201520:49

Daft Punk са най-великите Много щастлив
   

оценка

+0 -0