Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бионсе и силата на мнението

Капката катран в политическата революция на Бионсе са казва M.I.A
Капката катран в политическата революция на Бионсе са казва M.I.A

Едночасовият "Lemonade", новият и първи визуален албум на Бионсе, чупи рекорди. И това е съвсем в реда на нещата, все пак съпругата на Джей Зи е сред звездите - законодатели и знае как да въвежда новости в музикалния бизнес. Но Бионсе е много повече от това. Тя е лидер на мнение, защитник на жените и чернокожите, рекламно съкровище, тапетът по стотици светещи екрани, отличен пиар и опонент, който никой не иска да има.

Бионсе разполага с армия от фенове в социалните мрежи, които скачат да я защитават всеки път, когато някой посмее да се изпречи на пътя й. Разполага с подкрепата на рекламната индустрия и на медиите, които я боготворят също толкова, колкото тинейджърките в американската провинция.

Рапърката M.I.A. е сред прясно потърпевшите, защото в интервю за Evening Standard си позволи да намекне, че Бионсе проявява лицемерие. Попитана какво мисли за участието на знаменитата й колежка в антирасистката кампания #BlackLivesMatter, най-вече чрез изпълнението на бунтарската песен "Formation" по време на SuperBowl, M.I.A. навлезе в по-дълбоки води:

„Интересното е, че това, за което е разрешено да се говори в Америка, е проблемът #BlackLivesMatter. Това не е новост за мен - Лорин Хил говореше за това през 90-те, а Public Enemy през 80-те. Дали Бионсе или Кендрик Ламар биха казали, че животът на мюсюлманите има значение? Или че животът на сирийците има значение? Или на децата в Пакистан? Това е по-интересният въпрос. Не може да го зададете чрез песен, която е в Apple, не може да го зададете по американската телевизия и не може да направите такъв хаштаг Twitter. И Мишел Обама няма да ви понесе на гръб".

Това изказване взриви социалните мрежи. Феновете на Бионсе принудиха M.I.A. да се обяснява в поредица от туитове, а някои медии отразиха караницата със заглавия от сорта на „M.I.A. направи тъпо и непременено изказване за #BlackLivesMatter", „Това не е важно за M.I.A." и „M.I.A. има проблем с Бионсе и #BlackLivesMatter". Те услужливо й напомниха, че сред чернокожите има мюсюлмани, както и че нейното творчество също е качено в Apple Music.

Всъщност, M.I.A. няма проблем с Бионсе, а с политическата коректност и манипулирания дневен ред на американското общество. Тя просто попита защо отвъд Океана казват А, но не В, C и така нататък. Късогледството на маса хора нямаше как да бъде преодоляно, когато на преден план стои лицето на Бионсе. „Въпросът ми беше зад каква кауза е позволено да застанеш", написа M.I.A. в Twitter.

Но победител в публичния спор излезе Бионсе.

Новият й албум събира овации от Холивуд до третия свят. Всички са единодушни, че Бионсе вече не забавлява публиката, а пропагандира социално равенство. Тя е извършила революция. Критиците говорят за „чернокожа ода за женското овластяване" и „черен феминизъм" от певица, която доскоро имаше имидж на омъжена традиционалистка. Двама милиона туита за първите 48 часа след дебюта на "Lemonade" ясно показват, че посланието й е чуто.

Бионсе е секси, но е напълно освободена, дори ядосана. Тя рапира здраво, влиза и в рок стилистика, чупи автомобилни прозорци, намеква за изневеря от страна на Джей Зи и че не е някакво захарно бижу в неговата къща.

M.I.A. определено има по-остри политически позиции от Бионсе, всъщност цялото й творчество е такова. От войната в Шри Ланка, която беше основна тема на албума "Arular", до бежанската криза, заливаща Европа, изразено по категоричен начин в текста и видеото на "Borders".

M.I.A не за първи път изказва непопулярно мнение. Бионсе също си навлече гнева на полицията, която е основната мишена на движението #BlackLivesMatte заради убийствата от униформени на чернокожи младежи. Но какъв е нейният отговор? Тя продава тениски с призив „Бойкотирайте Бионсе" в официалната пропорционалния линия за настоящото си турне. Тази жена е наистина е рекламно чудо. Останалите комплименти предстои да се докажат.

 

Най-четените