Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-търсеният човек в хип-хопа

Инструменталите на Metro Boomin могат да се открият в албумите на Кание Уест, Дрейк, Future, Young Thug и т.н. Снимка: @metroboomin
Инструменталите на Metro Boomin могат да се открият в албумите на Кание Уест, Дрейк, Future, Young Thug и т.н.

Знаете ли кой е най-търсеният и надежден човек в хип-хопа? Кание Уест, вероятно предполагате. Кендрик Ламар? Далеч сте от истината. Правилният отговор е Metro Boomin, слаботелесен 22-годишен младеж, който нито на пръв, нито на втори поглед прилича на суперзвездите на рапа. Но за сметка на това все повече им диша във врата.

Лилънд Тайлър Уейн, каквото е истинското му име, е обещаващ продуцент и DJ, който предпочита да обикаля света и да спи в случайни квартири чрез AirBNB, вместо да виси безкрайни часове в студиото. Мнозина казват за него, че е подранил с таланта и успехите, но младата музикална надежда има с какво да печели симпатии - уникалният му стил, който смесва хип-хоп и инструментална музика, например пиано.

Наскоро Metro Boomin взриви мач на звездите от NBA в Торонто, а след това изнесе първия си концерт зад граница - в Лондон. Публиката беше толкова многобройна, че някои от феновете се опитаха да прескочат металните бариери и се наложи „Скотлард Ярд" да отцепва околните улици и да спира градския транспорт. Промоутърът на събитието Hîm Mohamed по-късно коментира: „Толкова много приличаше на бунт".

Отделно, Metro Boomin работи за големите акули в бранша, пишейки музика за тях. Кание Уест е един от неговите клиенти. Именно той се обажда на Уейн, докато дава интервю за списание The Fader. Следва дълъг телефонен разговор, в двамата обсъждат бийтове, „проби", идеи. „Значи Кание се опитва да те наеме?", пита някой. „Не, човече, аз сам съм си шеф", казва Уейн. Не само Кание Уест му загрява телефона от обаждания.

Всъщност, минават доста години преди той да стигне до това ниво.

Лилънд е 7-годишно хлапе от Сейнт Луис, Мисури, когато местният рапър Nelly взривява чартовете и става световна звезда. По същото време детето има на разположение огромната музикална колекция на своята майка. Бъдещият талант прекарва доста време в слушане на музика - от MC Lyte и Ice Cube до Yo Yo Ma and Faith Hill.

Най-много обаче му харесва Nelly. Така решава да се занимава с рап музика, когато порасне. Лилънд има големи амбиции и иска да бъде нещо повече - не просто музикант, а продуцент.

На 13-годишна възраст той вече притежава електрическо пиано, а по-късно в гимназията свири на бас китара в гаражна банда. Уейн си обещава да не бъде като другите ученици и да не си губи времето с висене по купони и тем подобни занимания. „Беше много странно. В началото дори се опитвах да търся в Google как да изкарам добър бас. Едва след като се записах на уроци по пиано, разбрах що е то акорд", разказва той.

След време Metro Boomin започва да изпраща свои авторски бийтове на рапъри, които никога не е виждал. Свързва се и със секциите за скаути на млади таланти в големите лейбъли в САЩ. Намира контактите им в Wikipedia, пише им в Twitter профилите. Понякога получава възнаграждение, понякога не.

„Понякога, когато се връщах от работа, той ме чакаше вкъщи да говорим за бизнес. Събираше информация за хората, с които искаше да работи. Принтираше всичко от интернет и събираше папки. Винаги беше много подготвен", разказва майка му.

На 17-годишна възраст Metro Boomin вече работи в музикално студио в Атланта, но само през уикенда, защото учи. „Трябваше да го върнем в определен час и да го крием от майка му, че пуши. Беше много забавно", шегува се работодателят му OJ. Година по-късно идва първият му хит - "Karate Chop". Талантът вече в колеж и трудно намира време и за ученето, и за работата. Той обаче се справя и така започва тихият му възход към висините.

Сред най-големите му приятели в бранша са Future и Young Thug, с които има интересни колаборации, в това число и цял експериментален албум на Young Thug.

"Трябва да си неутрален, без склонности към никого", казва младият продуцент, съжалявайки за изгубеното минало, когато просто седеше на дивана у дома и правеше музика за удоволствие.

 

Най-четените