Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нов голям ремонт на АМ "Хемус"

Сменя се пътното съоръжение на 41-ви километър Снимка: АПИ
Сменя се пътното съоръжение на 41-ви километър

От днес до края на октомври едното платно на магистрала Хемус при 41 километър ще бъде затворено.

Причината е предстоящата смяна на цялото пътно съоръжение на виадукта между тунелите "Ечемишка" и "Топли дол", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Шофоьрите ще преминават двупосочно в платното в посока София между 40-ти и 41-ви километър, което беше ремонтирано миналата година.

Според АПИ, на 28 април тази година, при обход на съоръженията, е била констатирана повреда на връхната конструкция на виадукта. Оттогава движението от София за Варна е ограничено само в едната лента.

Агенцията напомня, че виадуктите, които ще се ремонтират - при км 41+160 и км 41+400, са в експлоатация от 1984 година и от пускането им преди повече от 30 години не са обновявани.

Първото съоръжение е с дължина 120 м, а второто - 160 м.

Аварийно-възстановителните дейности включват премахване на съществуващата асфалтобетонова настилка, ремонт на пътната плоча, подмяна на дилатационните фуги, нова хидроизолация, възстановяване на асфалтовите пластове, подобряване на отводняването, нови ограничителни системи, тротоари.

За повишаване на безопасността и улесняване на пътуването по време на ремонтните дейности при събирането на няколко празнични и почивни дни в участъка ще има реверсивно движение.

Това означава, че от 10 ч. в последния работен ден до 10 часа на последния почивен ден ще има две ленти за движение в посока Варна и едва за София. От 10 часа в последния почивен ден до 10 часа на първия работен ден ще има две ленти за София и едва за Варна.

Междувременно от АПИ съобщиха, че превантивният ремонт на 7,2 км от автомагистрала "Хемус" на територията на област Шумен е приключил.

Обновени са и двете платна в близост до пътен възел "Каспичан". Инвестицията е за 7,2 млн. лв.

Според АПИ обновената отсечка има асфалт, в който е използван полимер модифициран битум, който не позволява деформации и образуването на коловози при движението на тежкотоварни камиони при високите летни температури.

По трасето на ремонтирания участък са монтирани нови ограничителни системи и е положена шумяща маркировка, съобщават от Агенцията.

 

Най-четените