Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кунева се съгласи да махне втората смяна в училище, но друг път

Меглена Кунева подкрепя идеята за едносменен режим, но въвеждането му ще отнеме няколко години
Меглена Кунева подкрепя идеята за едносменен режим, но въвеждането му ще отнеме няколко години

Образователният министър Меглена Кунева подкрепи идеята за премахване на втората смяна в българските училища. Според нея обаче въвеждането на едносменен режим няма как да се осъществи "от днес за утре", а ще отнеме няколко години и сега може да се постави само фундаментът.

Зам.-министърът на образованието Диян Стаматов изчисли, че премахването на втората смяна може да стане след 4-5 години, което на практика е в мандата на следващото правителство.

Кунева и Стаматов изразиха позициите си по въпроса на днешната среща с представители на родителските организации.

От известно време синдикати и граждански организации настояват да бъде премахната втората смяна в училище, а първият час да започва от 9 или по-късно, за да не стават учениците твърде рано през зимата. Друг аргумент е, че с въвеждането на едносменния режим ще се даде възможност за допълнителни занимания за учениците следобед в самото училище.

"Защо родителите ме убедиха да има само една смяна? Защото училището е не просто място, в което децата прекарват 4-5-6 часа, а е образователно средище, в което се осъществяват политики, свързани с изграждането на общност между родители, учители и ученици. И на нас ни трябва буквално физическо пространство, за да може това да стане", обясни Кунева.

Проблем относно въвеждането на едносменен режим е липсата на достатъчно стаи и сгради, в които да се поберат всички ученици от големите училища. Кунева очаква да се появят затруднения основно в София, Пловдив и Варна, където в един випуск има по повече класове. Заради това министерството ще проведе срещи с представители на съответните общини, на които да се обсъди възможността за използване на допълнителни сгради.

Кунева и родителските организации са обсъдили и ролята на класните ръководители за подготовката на децата и формирането на "общност" в поверените им класове. Проблемът бил, че от пети клас нататък класните ръководители имат много административни задачи и нямат достатъчно време да работят с децата.

 

Най-четените