Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Софтуерът на телефон 112 спря да работи

Шестте центъра на системата 112 продължават да приемат сигнали на граждани по "авариен вариант" Снимка: Webcafe.bg
Шестте центъра на системата 112 продължават да приемат сигнали на граждани по "авариен вариант"

Софтуерът на Националната система за спешни повиквания (Телефон 112) е спрял да работи. Това съобщиха вътрешният министър Румяна Бъчварова и началникът на "Пожарна безопасност и защита на населението" Николай Николов.

"Имаме проблем. Софтуерно се опитваме да уредим отношенията си с фирмата, която трябва да отговаря за поддръжката. Надявам се много скоро да го решим", потвърди Бъчварова и обясни, че става дума за "софтуерен проблем, свързан с поддръжката на системата".

Шестте центъра на системата 112 продължават да приемат сигнали на граждани по "авариен вариант", обяви гл. ком. Николов.

Националната система 112 заработи през септември 2008 г., като има центрове за приемане и обслужване на спешни повиквания в София, Монтана, Русе, Варна, Кърджали и Бургас.

Системата беше изградена от компанията "Контракс".

МВР пое управлението на системата през 2009 г., след като беше закрито Министерството на извънредните ситуации, което дотогава се занимаваше със системата.

Справка в Агенцията за обществени поръчки показва, че в момента поддръжката на Националната система 112 е възложена на Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ООД, след спечелена поръчка на МВР за "Следгаранционна техническа поддръжка на "Национална система за спешни повиквания с единен европейски номер 112".

Поръчката е възложена с решение от 24 април 2015 г., като Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ООД се е класирал на първо място по критерия "най-ниска цена" с оферта на обща стойност 3 911 904,00 лева с ДДС.

 

Най-четените