Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Разширяването на зелена зона в София ще е мярка срещу "пришълците"

Кметовете на четири района искат по-голям обхват на платеното паркиране
Кметовете на четири района искат по-голям обхват на платеното паркиране

Разширяването на зелената зона за паркиране в още четири района на София с още колко 5500 места беше гласувано от комисията по транспорт към Столичния общински съвет в сряда.

Разширението на зоните за платено паркиране в София изглежда е основна мярка на Столична община, за да бъдат преодолени последиците от безразборното презастрояване на града в последните години, а също така и срещу хората от други населени места, идващи с колите си в столицата. Целта е да се изчистят от автомобили кварталите, близо до центъра на града, за да има къде да паркират живеещите там и също така да се подобри инфраструктурата. Такава оптимистична картина беше описана при разглеждането на предложенията за разширяване на зелената зона в комисията по транспорт.

Районните кметове на "Красно село", "Лозенец", "Оборище" и "Възраждане" имат еднакви мотиви, за да искат въвеждането на платено паркиране. Те са, че в момента улиците в кварталите им са препълнени от автомобили, спира се по тротоарите и в зелените площи, а живеещите там губят много време в търсене на място за паркиране близо до домовете си.  Според районните кметове, хората сами са поискали да плащат, стига да има къде да спират колите си.

За зелената зона през седмицата в часовете от 8:30 до 19:30 се плаща по 1 лев на час. Максималният престой е 4 часа.  Хората с адрес в зоната обаче могат да си купят годишен стикер на цена от 100 лева за 12 месеца или по 10 лева на месец. В случай, че едно семейство има две или три коли, цената нараства като за втори автомобил се плащат 200 лева, а за трети - 300 лева.

Разширяването на зоните за платено паркиране в районите "Оборище", "Възраждане", "Красно село" и "Лозенец" ще се случи най-рано през юни.

Като цяло в София тя ще продължи да се разраства, става ясно на заседанието на комисията. Вече са насрочени обществени обсъждания за нейното разширяване в район "Средец" - около булевард "Витоша" в района на Южния парк. Имало запитвания и от граждани, живеещи около Румънското посoлство.

Разширението на платеното паркиране изтласквало колите в съседните улици, които остават безплатни, но решение срещу този проблем за момента няма. Алтернативите за "пришълците" са или да плащат за паркиране; или да търсят безплатни места по съседните улици; или да ползват обществен транспорт, пише Mediapool.

В презастроения район "Лозенец" трябва да бъдат направени около 2300 нови места в зелената зона. Те ще са в т. нар. "Горен Лозенец", който остана извън последното разширяване на платеното паркиране през октомври миналата година. С разширяването на зелена зона се спира и паркирането по тротоарите, тъй като по тях се поставят антипаркинг колчета, които Общината няма практика да поставя извън зелената и синята зона.

Проблемът по улиците в "Оборище" били колите на хора, които идват всеки ден в София от други населени места, както и заемащите паркоместа "спящи автомобили". Предложението на районния кмет е платеното паркиране да обхване карето между булевардите "Христо и Евлоги Георгиеви", "Данаил Николаев" и "Ситняково" и улиците "Черковна" и "Султан тепе". Очаква се местата за спиране там да са около 1100.

В район "Възраждане" се предвижда зелената зона да обхване улиците между булевардите "Сливница", "Константин Величков", "Александър Стамболийски", улиците "Гюешево", "Партений Нишавски", "Българска морава", "Камен Андреев", "Добруджански край", бул. "Ген. М. Д. Скобелев" – ул. "Опълченска" и ул. "Димитър Петков".

Заради болниците се въвежда зелената зона в район "Красно село". Тя ще е в карето от улици между булевардите "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и улица "Георги Софийски", както и зад болницата на МВР. Заради посетителите и работещите в лечебните заведения, живеещите в района нямало къде да паркират.

По време на комисията беше повдигнат въпроса и за състоянието на тротоарите, които също са фактор за ползването на градски транспорт. От Центъра за градска мобилност обясниха, че тази година смятат да инвестират 2 милиона лева в ремонт и изграждане на нови тротоари. Парите ще бъдат вложени в районите, където има платено паркиране, а средствата ще са от клиентите на зоните.

Освен това ЦГМ ще трябва да довърши и паркинга при БНР, който беше построен с метростанцията на Националния стадион, а освен това и да направи подземни буферни паркинги на метростанция "Сливница" и до Централна гара. Паркинги в кварталите към момента не се предвиждат.

 

Най-четените