Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новите предложения за лого на България

1. Тук авторите използват изцяло шрифтовата символика, за да изобразят планина, слънце и море.
Снимка: Министерство на туризма
1. Тук авторите използват изцяло шрифтовата символика, за да изобразят планина, слънце и море.
2. Шевицата присъства ярко във второто одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира „народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни. Снимка: Министерство на туризма
2. Шевицата присъства ярко във второто одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира „народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.
3. Централен образ тук е препускащият кон като символ на свобода и волност, както и на тракийската и прабългарската култура. Снимка: Министерство на туризма
3. Централен образ тук е препускащият кон като символ на свобода и волност, както и на тракийската и прабългарската култура.
4. Това е стилизирана роза, а визуалната плетеница според журито изобразява сложността и многопластието на българската култура и история Снимка: Министерство на туризма
4. Това е стилизирана роза, а визуалната плетеница според журито изобразява сложността и многопластието на българската култура и история
5. Слънце, роза, вода и плодородна земя в нещо като детска рисунка. Снимка: Министерство на туризма
5. Слънце, роза, вода и плодородна земя в нещо като детска рисунка.
6. Основата тази визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие, допълват от МТ. Снимка: Webcafe.bg
6. Основата тази визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие, допълват от МТ.
7. Отново роза -  концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история,  фолклор и традиции. Снимка: Министерство на туризма
7. Отново роза - концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история,  фолклор и традиции.

Министерството на туризма публикува 7-те финални предложения за лого на страната. Роза, стилизиран лъв и шевици - това са акцентите във визиите на графичните дизайнери и художниците, допуснати напред в конкурса от 9-членно жури, в което влизат представители на Националната художествена академия, Съюза на българските художници и БАН.

Над 180 идеи се състезаваха в дългоочаквания конкурс за ново туристическо лого, което да замени предишното подобно на „яйца на очи", несполучливо лого, за което бяха изхарчени над 1 милион лева.

Вижте 7-те финални предложения в галерията. Според журито всички те отговорят на зададените технически и художествени критерии. Предстои обществено обсъждане, а след това ще бъде създадено разширено жури, което ще избере победителят, който ще разработи новият бранд „България". Паричната награда за автора е 10 000 лв.

Очаква се това да се случи до края месеца, като в разширеното жури ще бъдат представени медии, журналисти, държавни експерти, представители на туристическото съсловие, както и Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите.

Проектите могат да се видят в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. „Съборна" 1), в сайта на ведомството и в социалните мрежи.

Старото лого

Предишният конкурс за туристическа визия на България през 2013-та година завърши с тотална несполука, след като логото се оказа масово отхвърляно и много скъпо.

Критиките бяха, че много наподобява визията на Киргизстан и на Одеса, както и че съдържа логото на БСП. Тогава Съюзът на художниците публично заклейми визията, а студенти предложиха да направят нова срещу символичната сума от 1 лев.

Автор е "Обединение за бранд България", което спечели поръчка от 1.6 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие" за разработката на цялостния туристически бранд, част от който е и логото.

България беше глобена със 160 000 лева, тъй като не е използвала логото. Междувременно на власт дойде кабинетът „Борисов 2" и се реши да има нов конкурс, вместо фирмата да преработи визия до приемлив вариант.

 

Най-четените