Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Под натиск МОН коригира броя на двойките по математика

След журналистическо разследване, МОН промени броя на двойките по математика, получени след решение на двата модула на изпита след 7-ми клас. Новият брой на двойките е 16 856. В петък, заместник-министърът Диан Стаматов обяви, че двойките са едва 3 881 Снимка: mon.bg
След журналистическо разследване, МОН промени броя на двойките по математика, получени след решение на двата модула на изпита след 7-ми клас. Новият брой на двойките е 16 856. В петък, заместник-министърът Диан Стаматов обяви, че двойките са едва 3 881

16 856 деца са получили двойки по математика след седми клас, което прави невъзможно кандидатстването им в гимназия. Това са нови данни, съобщени от Министерство на образованието, след скандалното твърдение в петък от страна на заместник министъра Диян Стаматов, че след първия модул двойките са 17 983, но след втория, по-труден модул, окончателните двойки са едва 3 881.

Според данни, събрани и проверени от БНТ и базирани на статистика, излязла от отделните регионални инспекторати по образованието, само в Пловдив двойките след решение на двата модула са 1700, във Варна - 1 112, във Велико Търново - 195 двойки, в Стара Загора - 869, в Шумен - 579, в Пазарджик - 835, в Ловеч - 287 и т.н. В София окончателните двойки са 1900, а в София област - 900.

При събиране на всички данни се получава число шест пъти по-голямо от обявеното в петък от МОН.

На въпрос от "По света и у нас" дали 3881 е грешна цифра, Диян Стаматов заяви, че не вижда "къде е проблемът" и че МОН са се опитали да кажат една "много жестока истина".

Оказва се, че на пресконференцията в петък, МОН е представил още неверни данни, обявявайки че миналата година двойките по математика са били едва около 7%, докато те са били 36% от всички оценки. Тази година двойките са били обявени като 12,11% от общите, а реално те са над 37%.

Предстои да видим как ще се отразят тези нови данни на бъдещето на седмокласниците и дали някои от ръководствтото на МОН ще поеме отговорност за изнесените грашни данни.

 

Най-четените