Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как ще се връщат надвзети суми за е-винетки?

Как ще се връщат надвзети суми за е-винетки?

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви, че ще възстанови надвзетите суми на всички потребители, които са платили неколкократно за покупка на електронна винетка за един и същи регистрационен номер и за еднакъв период на валидност.

Причината: множество случаи, в които шофьорите са платили повече от веднъж таксата за винетката заради проблеми със системата на bgtoll.bg.

От АПИ призовават всеки, който има подобен казус, да изпрати заявление в свободен текст, адресирано до управителя на Агенцията, в което "да опише казуса".

Към заявлението трябва да се приложи още:

- ако винетката е платена с карта - регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане - чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал, моля да посочите обекта, в който се намира устройството;

- ако винетката е платена в брой - разписка за плащане;

- ако винетката е платена по банков път - платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира; регистрационен номер на автомобила.

Искането ще бъде разгледано и сумата ще бъде възстановена до 30 дни от постъпването. Потребителят трябва да посочи и банкова сметка, на която да бъде преведена сумата.

Заявлението трябва да бъде пратено на адрес: гр. София, пл. "Македония" 3, Агенция "Пътна инфраструктура" или в Областните пътни управления.

Не е предвидена електронна форма за връзка с АПИ на гражданите, които са надплатили за винетката.

Не се възстановяват суми за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство.

Според данните на АПИ, малко над 130 души вече са подали заявки за това, че са им надвзети суми при покупката на електронна винетка. До 10 януари продадените е-винетки са 131 737.

Заради техническите неизправности и липсата на достатъчно терминали за продажба на винетки бяха уволнени трима отговорни лица в АПИ, а по-късно управителят на пътната агенция Светослав Глосов беше принуден да подаде оставка.

На 15 януари (вторник) изтича гратисният период, в който КАТ няма да глобява гражданите, които все още не са си купили валидна винетка за 2019 г.

 

Най-четените