Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Обвиняват БДЖ в нагласена поръчка за 4 млн. лв.

Две компании твърдят, че изборът на изпълнител за ремонт на локомотиви е предизвестен Снимка: БДЖ
Две компании твърдят, че изборът на изпълнител за ремонт на локомотиви е предизвестен

Русенската фирма за ремонт на локомотиви "Експрес Сервиз" обвини ръководството на БДЖ в нарушения при обявяването на обществена поръчка за 4 млн. лв., която облагодетелства конкретна компания.

Според ръководителите на "Експрес Сервиз", изискванията в поръчката са написани в полза на дружеството "ЖП Тракция", което използва държавното локомотивно депо в София, и изключва конкурентите от възможност да бъдат допуснати до процедурата.

Причината е в заложеното изискване на БДЖ ремонтираните машини да се приемат и предават в София. Крайният срок за извършване на технологичния преглед е 8 работни часа, което е абсолютният технически минимум. От него не могат да се приспадат периодите на евентуално транспортиране на локомотивите от друго населено място до София.

"Това и съизпълнителската роля на БДЖ, подсказват че на практика, а и на теория, локомотивите не могат да се ремонтират на място различно от Локомотивно депо София. Няма как локомотив да отпътува от София, да стигне до Русе, да бъде ремонтиран и да се върне в София за 8 часа", казва Анастас Колев от русенското дружество.

Директорът на дружеството "БДЖ Кончар" Гинчо Павлов допълни критиките към ръководството на държавните железници, като обяви, че е лишен от сертификат за поддръжката на локомотивите, въпреки че технологията им е интелектуална собственост на неговата компания.

Във вторник БДЖ и Министерството на транспорта дадоха съвместна пресконференция, на която отхвърлиха обвиненията на двете предприятия и ги обвиниха в умишлен медиен натиск.

"Не може през медиите да се печелят обществени поръчки или процедури в БДЖ. На БДЖ му трябва компания, която да му даде най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата. Могат да участват компании от целия ЕС. Въпросът е кой е по-конкурентоспособен и кой ще даде най-добра цена и качество. Не можем да играем мач извън терена, на който е публиката. Има си процедура и в нейните рамки могат да се решат всички спорове", каза зам.-министърът на транспорта Велик Занчев.

Според него "частни компании, които се борят за работа на ЖП пазара, се опитват да излязат напред през медиен натиск".

Управителят на "БДЖ Пътнически превози" Пламен Пешаров обяви, че едно от дружествата, които се оплакват от недопускане до обществената поръчка, дължи 3 милиона лева на държавните железници.

"БДЖ-Кончар" иска да му се възлагат директни поръчки. Досега не е платил никога вода, ток, наем. Има споразумение за плащане на тези неща и въпреки това няма платена една стотинка. Около 3 млн. лв. е към днешна дата задължението на „БДЖ-Кончар" към „Пътнически превози", каза Пешаров.

Спорната обществена поръчка все още не е приключила, но вече е обект на проверка по настояване на министъра на транспорта Ивайло Московски. Звеното за вътрешен одит в Министерството на транспорта ще провери 3 години назад как са правени ремонтите в БДЖ.

 

Най-четените