Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мтел придобива blizoo

По план сделката трябва да бъде финализирана до края на 2015 г. Снимка: Явор Николов
По план сделката трябва да бъде финализирана до края на 2015 г.

Мтел е постигнал съгласие за придобиването на 100% от кабелния оператор blizoo България с досегашния собственик - EQT V.

Това съобщават от Telekom Austria Group, собственик на най-големия телеком в България.

По данни на Telekom Austria Group blizoo България има дял от 8% на пазара на фиксиран интернет и 11% на пазара на ТВ услуги. Компанията има приблизително 373 000 клиенти, които получават фиксирани гласови, интернет и ТВ продукти чрез DOCSIS 3 технология.

blizoo България покрива 1.3 млн. домакинства, като разполага с много широка офис база.

Приходите й за 2014 г. възлизат на приблизително 47 млн. евро, а оперативната печалба е 19 млн. евро.

Какво се променя?

След сделката Мтел вече ще може да предлага високоскоростен интернет. Телекомът влиза сериозно на пазара на фиксираната телефония, тъй като blizoo е вторият по абонати след Vivacom. Мтел ще стане лидер на пазара на предлагането на телевизия през кабел - лидерството по потребители се държи от Булсатком, които обаче предоставят телевизията през сателит.

Мтел става първият оператор, който предлага три вида телевизионен сигнал: IPTV, сателитен и кабелен. Телекомът обяви, че пуска цифрова телевизия през сателитна технология (DTH) с покритие в цялата страна през септември 2014 г.

Сделката с blizoo е поредният ход в стратегията на Мтел за навлизане на пазари чрез придобиване на утвърдени доставчици - както при купуването на Спектрум Нет и Мегалан през 2010 г.

"blizoo пасва като профил на Мтел, тъй като покрива основно градската аудитория, т.е. абонати с висока покупателна способност, които биха се възползвали от пакетните услуги", коментира Димитър Нойков, регионален мениджър на HBO за България.

Според него пазарът е изчерпал ресурса си за концентрация на крупно ниво и би трябвало вече да слезе надолу - към малките и средните доставчици на телекомуникационни услуги, които държат около 30% от пазара.

Сделката между Мтел и blizoo ще бъде финансирана със съществуващи парични потоци от Telekom Austria Group на Карлос Слим, като компанията затвърждава тенденцията за засилване на позициите си на пазара на фиксираните услуги.

Плановете предвиждат финализирането й да се случи в края на 2015 г., става ясно от съобщението.

Придобиването трябва да бъде одобрено от Комисията за защита на конкуренцията, като решението трябва да бъде взето до 2 месеца.

Очакванията

"Придобиването на blizoo е още една стъпка към това да развием допълнително изпълнения с предизвикателства български пазар. Ние, заедно с Мтел, виждаме огромен потенциал в силно растящия пазар на фиксирани услуги, което в крайна сметка ще е ползотворно за българските клиенти," коментира Алехандро Платер, главен изпълнителен директор на Telekom Austria Group от 1 август 2015 година.

"Тази сделка открива широка гама от възможности за Мтел и засилва нашето портфолио от фиксирани услуги. Очакваме от властите положително решение за придобиването, тъй като тази сделка ще спомогне за развитието на пазара и за по-големи инвестиции в българската икономика," каза Танасис Кацирубас, главен изпълнителен директор на Мтел.

"И сега клиентите на blizoo се възползват от пакетни услуги, но заедно с Мтел вече ще можем да им предложим пълния спектър от мобилни и фиксирани телеком продукти. Това ще доведе до големи възможности за бъдещ растеж," коментира Харалд Рош, изпълнителен директор на blizoo България.

 

Очаквайте подробности!

 

Най-четените