Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мтел стана A1. Какво ново за клиентите?

Мобилният оператор обяви промени в бранда и обслужването Снимка: Webcafe.bg
Мобилният оператор обяви промени в бранда и обслужването

Телекомуникационната компания "Мтел" официално промени името си на A1.

Ребрандирането е придружено със смяна на логото, заявка за стремеж към предоставяне на по-добро обслужване, както и обявяването нови услуги за клиентите. Сред тях са собствена линия смартфони и стрийминг услуга с българска музика.

Част от новостите бяха представени на пресконференция от Александър Димитров, главният изпълнителен директор на телекомуникационната компания.

Новото юридическо име на компанията е „А1 България“ ЕАД и оттук нататък всички фактури към клиентите ще идват от това име. Това ще е първата разлика, с която те ще се сблъскат. Промяната на името не променя досега съществуващите договори, а няма да се налага и подмяна на SIM картите на абонатите.

Смяната на името на Мтел е част от глобална политика на компанията-майка на българския оператор – базираната във Виена A1 Telekom Austria Group.

До момента името A1 се използваше за телекомуникационния бизнес на групата в страните Австрия и Словения. Вече с него са прекръстени и мобилните оператори, които компанията майка притежава в страните България, Хърватия, Македония, Сърбия и Беларус.

Мтел е на българския пазар от 1994 г. и е първият мобилен оператор у нас (под името Мобилтел). Тя стана част от Telekom Austria Group през 2005-а. Последната смяна на логото й, придружена с ребрандиране, беше през 2012-а. В момента компанията има над 4 милиона клиенти и 4000 служители.

От компанията обясняват промяната в името на А1 като отваряне на „нова страница в дигиталната ера“ и превръщането си в оператор от ново поколение.

"От една страна, практически нямаме нужда от смяна на името, от една страна. От друга, нас ни познават най-вече като мобилен оператор, макар че ние сме един от големите телевизионни оператори и интернет доставчици", обясни Димитров.

Целта е компанията с 23-годишна история да наблегне на това, че не е само мобилен оператор, а предлага пълния спектър от телеком услуги – домашен интернет, телевизия, собствено съдържание, облачни и IoT услуги и др.

По думите на Димитров с приемането на общото име българската компания заслужено става част от цялата международна група.  Освен това се цели привличане на вниманието на клиентите към това, което А1 ще им предложи.

"Ние вярваме, че ребрандирането не може да е само смяна на логото", сподели Димитров. "Ребрандирането трябва да е само причина нашите клиенти да видят това, което им предлагаме, и това, което можем да им дадем в допълнение", допълни изпълнителният директор.

Той обясни, че сегашният период е добър за подобна промяна, защото през последните години са направени много инвестиции в обслужването, което е дало отражение и на приходите на компанията - те бележат ръст с 4,7 процента през 2017 г.

Какво ново за клиентите?

Редом с ребрандирането върви и промяна в отношението към клиентите като от Мтел/А1 се фокусират върху три обещания:

  • Гарантиране на качеството на мрежата;
  • Да направят технологиите достъпни, лесни и полезни;
  • Гарантиране на лоялно отношение, спокойствие и удобство за клиентите.

Димитров посочи, че въпреки положените усилия през последните години в някои клиенти е останало усещането, че не им се обръща достатъчно внимание.

В тази насока компанията предприема няколко стъпки. Направени са подобрения по мрежата и се обещава развитието на инфраструктурата да продължи.

Мобилното приложение Моят А1 ще улеснява клиентите, а свалянето му дава 10 000 MB мобилни данни на клиента. Чрез него ще може да се дава и обратна връзка за работата на мрежата и клиентското обслужване.

Например, ако на място от територията на България клиент на А1 има проблем със свързаността си, той ще може да подаде сигнал за това чрез приложението. Ако наистина се окаже, че има проблем с обхвата на мрежата на дадено място, той ще бъде решаван, а клиентът ще бъде компенсиран.

От компанията поемат ангажимент и че на всяко обаждане на клиент на телефон *88 ще бъде отговаряно в рамките на 60 секунди. Гарантира се и решаване на всеки клиентски проблем само с едно обаждане или отиване до магазина. В случай, че това не стане, отново са предвидени компенсации за клиента - те се изразяват в отстъпка от месечната такса, допълнителни минути за разговор, допълнителни MB и пр.

От А1 се ангажират и с инсталация на всички техни услуги за дома до 3 работни дни или в удобно за клиента време. Друга цел е клиент да не остава без интернет или телевизия за повече от 6 работни часа.

С ребрандирането започва и 30-дневен безплатен тестов период за продуктите на компанията – интернет, телевизия, мобилни услуги и пр. В случай, че клиент не е доволен от това, което получава, може просто да се откаже от услугата.

Компанията въвежда и нов стандарт в обслужването. Програмата за лоялност A1 клуб ще осигурява преференциални обекти на партноьри на Мтел/А1. Ако се налага телефон да бъде оставен на сервиз, ще бъде осигурено заместващо устройство и поправка в рамките на 30 дни.

При изтичащ договор или отстъпка клиентът ще бъде информиран, а няма да се налага да проверява кога изтича договорът му.

Чрез приложението Моят А1 или онлайн в сайта на компанията клиентите ще могат да следят потреблението си, да плащат сметки, да преподписват договора си или дори да купят нов смартфон.

Изп.директор на А1 България Александър Димитров представи промените в бранда и обслужването.

Новите услуги

Изпълнителният директор на Мтел/А1 Александър Димитров представи и три от новите услуги, които компанията ще предостави на клиентите си, сред които и въвеждането на първия в България дигитален портфейл за електронни разплащания.

Компанията ще предложи на клиентите си собствена серия смартфони с 3-годишна гаранция, за разлика от стандартните 24-месеца. Освен това вече се предлагат нови мобилни планове с повече минути за разговори и най-вече – повече MB мобилен интернет.

A1 ще предложи и собствена музикална стрийминг услуга. Различното при нея, което цели да я отличи от Spotify и други подобни, е достъпът до разнообразна българска музика. Сред посочените примери бяха стилове като поп-фолк, естрада и хип-хоп.

Нови магазини

А1 ще доведе до промяна в интериора и екстериора на досегашните магазини на Мтел. Всеки един от тях ще бъде декориран с известен български паметник или забележителност, за да се наблегне на историческото наследство на страната.

Поетапно ще започне отварянето на нови магазини в страната. До края на годината се очаква отварянето на такива в 14 нови града.

Новото лого

Разбира се, ребрандирането и смяната на името върви и с новото лого на А1. Основните цветове в него са червено и черно, но компанията няма да използва само един вариант. Налице са над 70 различни лога, които ще бъдат използвани по различни поводи и в различни кампании. Има, например, такива за първия учебен ден, за 1 март, за рожден ден на компанията, за футбол и пр.

Като част от ребрандирането се променят и имената на спортните канали на компанията, които вече ще се казват MAX Sport 1 и MAX Sport 2.

Що се отнася до досегашното лого на Мтел, в следващите 3 седмици то ще изчезне напълно.

Вижте запис от пресконференцията:

 

Най-четените