Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

С воля Борисов махнал мутрите от Околовръстното

Премиерът Бойко Борисов и столичният кмет Йорданка Фандъкова заедно се явиха на откриването на разширението на Южната дъга на Околовръстния път Снимка: BGNES
Премиерът Бойко Борисов и столичният кмет Йорданка Фандъкова заедно се явиха на откриването на разширението на Южната дъга на Околовръстния път

Благодарение на политическата воля на столичния кмет Бойко Борисов днес премиерът Бойко Борисов откри нова отсечка от 4.5 км - разширението на Южната дъга на Околовръстния път.

На церемонията при пътен възел "Драгалевци" заедно с него присъстваха и министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Отсечката между бул. "Симеоновско шосе" и бул. "България" е финансирана с 83 млн. лева от бюджета и включва две платна с по три ленти за движение и съпътстващата инфраструктура. Изпълнител е "Обединение ЮГ", в което водеща фирма е "Главболгарстрой-Инфраструктурно строителство" и партньор "СК-13 Холдинг".

До средата на 2012 г. разширението на Околовръстното шосе ще стигне Младост 4, заяви строителният министър.

"Ако не бях аз и моята политическа воля и да изгоня мутрите, които бяха завладели всички, нямаше да има успех строителството на Околовръстното шосе. Дойдох един ден тук с един багер и направихме ров около бензиностанциите, които не искаха да се преместят. Съборихме им козирката.

На всички строители, проектанти, архитекти трябва да се благодари, но ако нямаше политическа воля, мутрите още щяха да държат бензиностанции, автомивки, складове, какво ли не... Сега си имам Цветанов, не е нужно да идвам аз с багера." Това заяви премиерът Бойко Борисов във връзка с отчуждаването на земята при изграждането на бъдещата отсечка до "Младост" 4. В бюджета са заложени 20 млн. лева за отчуждителните процедури.

Отсечката е завършена седем месеца преди крайния срок - януари 2011. Платените 83 млн. лева за въпросните 4.5 км премиерът оцени като "доста скъпо, тъй като навремето работата не е свършена и не са били направени отчуждителните процедури. "Пътният възел е можело да бъде построен с 80% европейски пари, а сега километърът му излиза 15-16 млн. лева", каза още премиерът.

Все пак е по-евтино от направо позлатената магистрала "Люлин", където километър надмина 10 млн. евро и при това обектът ще закъснее порядъчно - откриването му е предвидено за 15 май догодина.

Борисов отвори дума за скъпоструващата "Люлин" с изявлението, че строителството е било безразборно и сега трябва да избираме - да дадем още 100 млн. лева, за да я пуснем в експлоатация, или да загубим 650 млн. лева от Брюксел.

"Какъвто и участък да съм направил като кмет, нито един не е мръднал. Булевардите в София - над 100, нито една пукнатинка няма по тях вече пет години", похвали се Борисов, очевидно забравил асфалтовите вълни по "Цариградско шосе" и некачествените пътни ремонти в София. 10 години е гаранцията за новооткрития днес път.

Отсечката още не е напълно разплатена, макар че по-голямата част от парите за нея вече са дадени. По този повод Борисов каза, че кметът на София Йорданка Фандъкова още не е платила и един лев за "Цариградско шосе", но участъкът се ползвал вече три-четири години.

Борисов каза, че има заложени и допълнителни 20 млн. лева в бюджета за отчуждителните процедури в района на "Младост"4, където участъкът трябва да достигне до 2012 г. "Според строителите този проект ще отнеме около две години, но като ги пришпоря, ще стане за година и половина", обясни премиерът.

Според Борисов дълговете на държавата към бизнеса са намалели в пъти, което се дължи и на схемата, създадена за разплащане на стари задължения през Българската банка за развитие. Наскоро министър Плевнелиев отчете, че има да се разплатят още над 240 млн. лева - въпреки че държавата обеща на бизнеса първо до края на март, а после до края на май дълговете да са разплатени. 

Както му е редът, министър-председателят изреди обещания за строителство и ремонти на различни участъци в страната - пътен възел "Качица" във Велико Търново, "Меден рудник" в Бургас, пътят към Девня, магистрала "Тракия".

 

Най-четените