Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БДЖ започва стачка от 10 март

Ако влаковете не вървят заради стачката, загубите ще са 500 хил. на ден Снимка: МТИТС
Ако влаковете не вървят заради стачката, загубите ще са 500 хил. на ден

Нищо още не е приключило, а тепърва предстои. От 10-ти март започваме с едночасова стачка, а на 11-ти вече стачката е безсрочна.

Това каза пред БНР председателят на синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев по повод готвената стачка в БДЖ.

От 2 години се говори, че БДЖ е във фалит, защото не може да си обслужва задълженията към банките, каза Бунев и обясни, защо компанията не изпълнява задълженията си. БДЖ не може да обслужва своите кредите, защото през 2005 година, когато се закупиха новите мотриси "Сименс", се закупиха със заем, теглен от БДЖ. Но когато дойде кризата и паднаха оборотите в Товарни превози се получи дупка и задълженията по заема вече не могат да се изплащат, обясни Петър Бунев.

Що се отнася до заема, който Световната банка отпуска на България в размер на 460 милиона, Бунев каза, че нищо ново няма да се случи. Този заем ще отиде единствено за покриване на стари задължения, най-много 40 млн. ще се отделят за отделни ремонти, заяви председателят на синдиката на българските железничари към КНСБ.

През 2009 и 2010 година са съкратени около 5 хиляди човека от инфраструктурата и от БДЖ, заяви още Бунев. До 2014 година има подписан Меморандум между българското правителство и Световната банка, където има точка за намаляване с не по-малко от 30% на разходите за персонал, обясни той.

Според него има документ, който показва, че в железниците има голямо текучество, но всъщност не е така, тъй като персоналът е прехвърлян от БДЖ в НКЖИ. Текучеството не е добър показател за нито една фирма. В момента в инфраструктурата има над 350 свободни работни места и няма кой да ги заеме, каза Петър Бунев и допълни, че без инвестиции не може да се случи нищо добро в железниците и ще продължава да се наливат пари.

Задълженията на "Холдинг БДЖ" ЕАД по думите на Бунев, са около 470 - 500 милиона. Оттук нататък дори със заема от Световната банка няма да се подобри нищо, а ще се влоши сигурността, тъй като в предприятието се работи със стара техника, а за да бъде обгрижвана тя, трябва да има хора.

Около 500-600 хиляди са загубите на ден, ако започне стачката. Според Бунев, най-засегнати от стачката в железницата ще са най-бедните хора, които ползват влаковете, това са учениците и пенсионерите. Петър Бунев е категоричен, че до подписване на споразумение стачката ще продължи.

 

 

Най-четените