Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Монитор" обича най-много ГЕРБ и Борисов

Вестник "Монитор" - част от "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, е с ясно изразено политическо пристрастие към управляващите от ГЕРБ, показва изследване на "Маркет линкс" Снимка: Sofia photo agency
Вестник "Монитор" - част от "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, е с ясно изразено политическо пристрастие към управляващите от ГЕРБ, показва изследване на "Маркет линкс"

"Монитор" е единственият вестник, който е с ясно изразено политическо пристрастие към управляващите от ГЕРБ, показват резултатите от изследване на агенция "Маркет линкс", в което се сравняват данни от миналата и от 2009 г. Изданието е с най-много положителни публикации и за премиера.

Вестник "Монитор" е част от "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, която управлява и ежедневникът "Телеграф", спортните вестници "Меридиан мач", "Засада" и "Експрес", както и седмичникът "Политика" и др.

В изследването "Наблюдение на медиите" участват всекидневниците "24 часа", "Труд", "Дневник", "Монитор", "Новинар", "Сега" и "Стандарт". То бе представено на конференцията "Медиите и политиката", организирано от фондациите "Медийна демокрация" и "Конрад Аденауер".

От "Маркет линкс" отчитат, че отношението към министър-председателя е положително, докато към правителството като цяло преобладават критиките. Президентът Георги Първанов е политикът, който най-малко се е появявал в медиите, но в периода май-октомври преобладават позитивните публикации за работата му.

6625 - толкова пъти е споменато името на премиера Бойко Борисов през 2010 г., а с 2996 пъти на втора позиция е министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов. То бе представено на конференцията "Медиите и политиката", организирано от фондациите "Медийна демокрация" и "Конрад Аденауер".

"Притеснителна е тенденцията медиите да стават драматурзи, а не анализатори и наблюдатели на политическите събития", коментира деканът на Факултета по журналистика и масови комуникации към СУ доц. Тотка Монова.  Според нея в медиите все по-често се разиграва разказ със сюжет и фабула. 

"Налага се един лидерски (силов като синоним) модел на представяне на информацията. Вместо аргумент се използва "защото аз казвам, че е така", твърди медийният експерт и допълва, че не е нормално "премиерът да дава оценка за всичко".

Тя отбеляза, че през последните шест месеца на 2010 г. все по-често политици и лица със компрометирано минало се изявяват в телевизионни шоу програми и по страниците на жълтите вестници. "Едно и също лице може да е герой и антигерой в различни медии- да е мутра в едно издание, а в друго да е отличният родител", аргументира се доц. Монова.

Нейните наблюдения сочат, че политическото се принизява, а медиите се превръщат в сцена на спектакли от рода на "Многострадална Геновева" и "Изгубена Станка".

Експертът от Лаборатория "Медиен мониторинг" Калина Петкова пък коментира, че телевизиите "не биха могли да са агенти на гражданското общество", защото "зрителят очаква функциониране в тяхна полза, но всъщност получава атракции".

Като най-голям спектакъл от организацията посочват посещението на италианския премиер Силвио Берлускони, определено като "частно парти в националния ефир". "Кино в хола" е заглавието, което от "Медиен мониторинг" дават на записите на арестите на висшестоящи политици и многобройните акции на МВР.

"Изнасянето на подслушани записи пред медийната реалност я разрушава", коментира председателят на Съвета за електронни медии доц. Георги Лозанов. По думите му този тип изнасяне на новини и скандали за присъщи само на таблоидите - "иначе как ще различаваме сериозните от жълтите вестници". Според доц. Монова пък има реална опасност конкурентната игра за тираж и рейтинг да премине в Big Brother медийна действителност.

След изборите през 2009-а у нас има неравнопоставеност в медийното отразяване на власт и опозиция, заяви по БНР Николета Даскалова от фондация "Медийна демокрация". "Нормално, наистина, медийният, централният медиен поглед да е втренчен във властимащите. Но това, което наблюдаваме след изборите през 2009 г., е много диспропорционално медийно отразяване на фигурите на властта и фигурите от опозицията. Този дисбаланс може да бъде тълкуван и като вид структурно заглушаване на опозиционния глас. Единствената фигура, която е толкова силно фаворизирана в публичното пространство, е премиерът." 

Според медийния експерт Георги Савчев радиото успява да се опази от завладялата телевизиите мода на таблоидите: "В цялата медийна среда имаме една таблоидеализация на политическото. Радиото като че ли малко за щастие бяга от тази мода, която сега доминира в медиите, особено в телевизията и таблоидите, които са много актуални..."

 

Най-четените