Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Оставки след "бомбата" за Качински

Останките от правителствения Ту-154 Снимка: БГНЕС
Останките от правителствения Ту-154

Оставка подаде главният редактор на вестника, публикувал информация, че самолетът на полския президент Лех Качински е бил взривен, съобщи радио „Дойче Веле", цитирано от „Фокус". Във вторник полското издание „Жечпостолита" публикува статия, в която се твърди, че по отломките на разбилата се в Смоленск правителствена машина са били открити следи от експлозиви.

„При създалата се ситуация аз съм загрижен за доброто име на вестника и уведомих управителния съвет на издателство „Преспублика", че подавам оставка", се посочва в изявление на Томаш Врублевски, публикувано на сайта на изданието.

Като се позова на информация от прокурори и експерти, вестникът писа, че „тестовете са потвърдили следи от динамит и нитроглицерин по 30 от седалките. Подобни вещества са били открити и в района, свързващ корпуса с крилото". Още тогава изданието посочи, че е възможно следите да са дошли и от неизбухнали бомби от Втората световна война, тъй като в района на Смоленск са се водили интензивни сражения.

Полската военна прокуратура веднага отхвърли твърденията на „Жечпостолита", като ги определи като „неверни сведения или най-малкото неточни данни".

Президентът Бронислав Коморовски също коментира критично публикацията: „След като една статия, базирана на погрешни данни, за което редакцията вече призна, предизвика политическо цунами, донесе вълна на политическа агресия, стигаща дори до обвинения в убийство, то трябва да се спрем преди да е премината границата на безотговорността".

Полският правителствен самолет Ту-154 се разби край руския град Смоленск на 10 април 2010 година. Загинаха всички 96 души на борда, сред които и беше и президентът Лех Качински.

Ден преди скандалната публикация на полския вестник един от основните свидетели по делото за катастрофата беше открит мъртъв. Бордовият инженер на кацнал час преди трагедията Як-40 твърдеше, че диспечерът на летището позволил на правителствения самолет да се снижи до 50 метра височина въпреки гъстата мъгла в района.

 

Най-четените