Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Разпад във въздуха - основна версия за полет MH370

Разпад във въздуха - основна версия за полет MH370 Снимка: getty images

Версията за разпад във въздуха се очертава като основна в разследването за изчезналия малайзийски пътнически самолет над Виетнам с 239 души на борда. 153 от тях са китайци, поради което Пекин призова Малайзия и Виетнам за по-бързи резултати в търсенето.

За момента обаче няма намерени отломки от изчезналия „Боинг 777". Малайзия изпрати кораби да разследват забелязан плаващ обект, който е възможно да бъде спасителен сал, а властите призоваха близките на пасажерите да се подготвят за „най-лошото".

Източници на Reuters съобщават, че най-вероятно самолетът се е разпаднал във въздуха. Архивните снимки от американски сателити за момента не показват експлозия във въздуха по време на полета.

Машината изчезна преди два дни на път от Куала Лумпур за Пекин. Забеляните по-рано във Виетнамско море плаващи отломки не са от самолет, като едната от тях се е оказала обрасъл с мъх капак за макара с кабели.

Директорът на малайзийската гражданска авиация Абдул Рахман обясни, че случаят е „безпрецедентна мистерия в авиацията". В търсенето участват 34 самолета и 40 кораба от 9 държави. Рахман допусна, че не е изключено самолетът да е отвлечен.

По-рано в. "Sunday Times" съобщи, че мобилният телефон на един от китайските пасажери работи, позовавайки се кадри от китайската телевизия. Там показаха как брат му се обажда три пъти и чува свободен сигнал.

Китай и САЩ се включиха в издирването със специални екипи, след като се оказа, че на борда е имало двама пътници с откраднати паспорти - на италианска и на австралийски гражданин. Американците до момента са забелязали само боклуци, парчета дърво или метал в морето.

Властите съобщиха, че самоличността на единия пасаж е установена, но изтъкнат само, че не е малайзийски гражданин.

Пилотът Захарие Ахмад Шах е 30-годишен опит и негови колеги изключват варианта да е направил фатална грешка. Шах дори имал симулатор за управление на Боинг в дома си, който използват в извънработно време.

 

Най-четените