Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Котлър, Уелч, Сун Дзъ и Маркс са най-четени от бизнеса

Какво четат българските мениджъри - и "Капиталът" на Маркс, и Фицджералд Снимка: Getty Images
Какво четат българските мениджъри - и "Капиталът" на Маркс, и Фицджералд

Кои са най-важните автори за българските мениджъри? Филип Котлър, Джак Уелч, Лий Якока, Сун Дзъ и Карл Маркс. Но също и Екзюпери, Ф. Скот Фицджералд и френският рекламист Бегбеде.

Това сочи допитване на списание "Мениджър" и агенция "Маркет Линкс", направено сред 1000 висши и средни мениджъри. Въпросът, на който мениджърите трябваше да отговорят беше: "Коя е най-важната бизнес книга за Вас?".

Бестселърът "Маркетинг Мениджмънт" на "бащата на маркетинга" Филип Котлър  води класацията с 5.9%. На второ място с 5% анкетираните мениджъри са поставили три книги - "Хаотика - мениджмънт и маркетинг в епохата на турбулентността" от Филип Котлър и Джон Каслионе, "Пътят на Тойота - 14 мениджърски принципа от най-големия производител в света" от Джефри Лайкър и "Джобен наставник", издаден "МИТ Прес" (издателството на "Мениджър").

На трето място с 4.2% са посочени 5 книги - "Джак - направо от сърцето" от Джак Уелч и Джон А. Бърн, "Едноминутният мениджър" на Кенет Бланчард и Спенсър Джонсън, "Седемте навика на високоефективните хора" на Стивън Кови, "Къде изчезнаха лидерите" на Лий Якока и "Изкуството на войната" на Сун Дзъ.

Кои са другите по-интересни заглавия, намерили място в анкетата? "Иновации и предприемачество" на Питър Дракър (3.4%), "Котлър за маркетинга - как да създаваме, печелим и управляваме пазарите" на Филип Котлър (3.4%), "Богат татко, беден татко" на Робърт Кийосаки и Шарън Лехтър (3.4%), "Да печелиш" на Джак Уелч (2.5%), "Племена" на Сет Годин (2.5%), "Стратегията "Син океан" на В. Чан Ким и Рене Моборньо (2.5%).

Сред най-важните книги за бизнеса е посочен и "Капиталът" на Карл Маркс. Всеки, който се интересува и работи в полето на мениджмънта и маркетинга, е логично да е прочел и Котлър, и Дракър, и Уелч, и социалния гуру Сет Годин, отбелязват авторите на допитването.

Любопитно е обаче, че в класацията са попаднали и чисто художествени произведения като "Малкият принц"на Екзюпери (0.8%), "Великият Гетсби" на Ф. Скот Фицджералд (0.8%) и "9.99" на Фредерик Бегбеде (0.8%), които анкетираните също поставят сред най-важните  книги за мениджъри. Не малка част от участвалите в допитването са посочили само имена на автори без конкретни техни произведения - най-ярките сред тях са Ричард Брансън и Тед Търнър.

 

Най-четените