Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Гореща следа за изчезналия малайзийски самолет в Индийския океан

Снимка от откриването на китайският Haixun 01, който е засякъл двата пинга от черна кутия. Той се използва от ноември 2006 година и един от най-модерните кораби в китайската флота. Към него в търсенето са се присъединили и корабите Jinggangshan и Kunlunshan
Австралийският Australian Defence Vessel (ADV) Ocean Shield е установил акостичният шум под водата. Той е екипиран с високотехноличен пингър локатор, предоставям от американските военноморски сили Плава от юни 2012 година.
Британският HMS Echo, който плава към мястото, на което са засечени сигналите. Очаква се да пристигне в понеделник сутринта.
След като в петък китайски кораб засече в южната част на Индийския океан предполагаем сигнал от черната кутия на изчезналия самолет на Malaysia Airlines, ден по-късно има данни и за втори сигнал. Няколко издирвателни екипа са се запътили към мястото в южните части на Индийския океан, с надеждата да открият останките от самолета, който липсва от 8 март. Все още няма физическа следа от самолета, но има вероятност такава да бъде открита скоро.

Самолети и кораби (вижте снимките), участващи в търсенето, се насочили към зоната, откъдето идва сигналът. Времето на екипите да открият черната кутия е ограничено, тъй като в близките няколко дни батериите й се очаква да се изтощят - тяхната трайност е 30 дни.  

Сигналите са засечени от китайския кораб Haixun 01. Единият е засечен в петък, другият в събота, като разстоянията между тях е било едва 2 километра. Мястото съвпада с приблизителните изчисления къде би паднал самолетът, ако е изразходил горивото си. То е близо и до заснетите от сателити плаващи предмети, за които се предполага, че може да са били от самолета.

"Това е важна и окуражаваща следа, но призовавам да подходим внимателно към нея", казва Ангъс Хюстън, ръководещ австралийската агенция, координираща издирвателните операции. По неговите думи сигналите наподобяват такива от самолет, но не е ясно дали те са от полет MH370. Сигналите /пинговете/ от черните кутии се разпространяват на голяма площ под вода, което затруднява разпознаването на техния източник. Освен това, ако китайският кораб е бил близо до кутията, щеше да засече по-продължителен сигнал, казва Ангъс.

Освен пинговете, австралийският кораб Ocean Shield е засякъл и акустичен шум в друга част на окена.

Тези сигнали са последната следа, по която тръгва мащабното международно търсене на останките на самолета. Полетът изчезна от радарите на 8 март, на борда на самолета имаше 239 души. Следователите все още не могат да кажат дали се е отклонил от курса си и къде всъщност е изчезнал. Все още не са намерени никакви физически доказателства за разбиването му в океана.
 

Най-четените