Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

И шефът на СЕМ видя пропаганда в деня за размисъл

Денят за размисъл се е обезсмислил и България трябва да се откаже от него, защото не може да поддържа този стандарт на публично общуване, заяви шефът на СЕМ доц. Георги Лозанов Снимка: БГНЕС
Денят за размисъл се е обезсмислил и България трябва да се откаже от него, защото не може да поддържа този стандарт на публично общуване, заяви шефът на СЕМ доц. Георги Лозанов

В деня за размисъл имаше очевидна пропаганда, но моят глас явно е самотен в това отношение, заяви  председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов пред Дарик радио.

Според него обаче огласяването на случая с 350-те хиляди бюлетини в печатница "Мултипринт" в Костинброд не е основание за касиране на изборите.

Предизборната кампанията беше особена, каза Лозанов пред Дарик радио, като припомни скандала с подслушването, с който започна официалната кампания и казусът с бюлетините.

Според него скандалът в деня за размисъл се превърнал в предизборен пропаганден елемент, но е било редно прокуратурата да говори в този ден, а политиците да мълчат.

Лозанов коментира още, че денят за размисъл се е обезсмислил и България трябва да се откаже от него, защото не може да поддържа този стандарт на публично общуване.

Той смята, че ако се позволи да се обявяват данни от социологически изследвания в деня за размисъл и в изборния ден, това също може да помогне на избирателя да реши, като направи уговорката да не се оказва натиск.

Лозанов се обяви и за радикална промяна в Изборния кодекс по отношение на медийното отразяване на предизборната кампания. Трябва да е ясно кога нещо е платено и кога е резултат на редакционен избор и редакционна отговорност, това продължава да бъде пълна мътилка, коментира той.

Председателят на СЕМ е на мнение да има продуктово политическо позициониране и това да се отбелязва от медиите, за да е ясно за читатели, слушатели и зрители.

 

Най-четените