Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Топ 3 на българско кино 2011: Love.net, ТILT, Шменти-капели

Според проф. Александър Янакиев големият бум на зрителски интерес към родното кино т.г. се дължи основно на 3 филма -Love.net, ТILT, Шменти-капели    Снимка: Тhemovielove.net
Според проф. Александър Янакиев големият бум на зрителски интерес към родното кино т.г. се дължи основно на 3 филма -Love.net, ТILT, Шменти-капели

Родното кино е във възход - за първи път от прехода насам 10 нови български игрални филма излязоха в кината у нас през 2011 г. Това отбелязва в интервю за БТА кинокритикът проф. Александър Янакиев.

Този успех е заложен преди две-три, а в някои случаи и преди повече години, когато е поставено началото на проектите. Готови са или са пред завършване поне още толкова  заглавия и ще има какво да се показва в кината и догодина, отбеляза проф. Янакиев.

През тази година българските филми са гледани от над 660 000 зрители, докато предишната бяха около 400 000.

За двайсетина месеца от излизането на екран на "Мисия Лондон" на Димитър Митовски - който разби на пух и прах митовете, че съвременният зрител не иска да гледа нови български филми - за ново българско кино са продадени повече от 1 милион билета. Това е колосален успех, коментира Янакиев.

По думите му големият сбор през тази година се дължи основно на три дебюта - "Love.net" на Илиян Джевелеков - 206 520 зрители, "Операция "Шменти капели" на Иван Митов и Владислав Карамфилов - Влади Въргала - 162 398 зрители към момента и "TILT" на Виктор Чучков-син - 142 515 зрители.

"Произведенията не си приличат и използват различни похвати, за да привлекат публиката, или по-точно - публиките, защото имат и специфични почитатели, които не е задължително да харесват целия пакет.

Това означава, че гражданите, които активно се интересуват от новото българско кино, не са 100-150 хиляди, а доста повече. Това ме прави щастлив, без да съм еднозначен поклонник и на трите произведения", казва Александър Янакиев.

Той посочи, че през последните години в нашето кино се извършват важни промени. Най-видимата част от айсберга е навлизането на ново поколение режисьори - без комплекси, с добри умения да разказват истории и в повечето случаи със сериозен опит в рекламата, клиповете и документалното кино.

"Мисия Лондон" миналата година разби на пух и прах грижливо повтаряните двайсетина години митове, че съвременният зрител не иска да гледа нови български филми, че няма достатъчно киносалони, че компаниите-разпространители целенасочено не допускат родното кино до екран.

Огромният зрителски успех на произведението даде мощен тласък и на други творби с качества да привлекат своята публика, коментира проф. Янакиев.

 

Най-четените