Kepler разкри още 715 нови планети във Вселената

Неизбродимата Вселена Снимка: re-actor.net
Неизбродимата Вселена

Националното управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство на САЩ (НАСА) съобщи, че чрез космическият апарат Kepler са добавили 715 нови планети извън слънчевата система към списъка, който човечеството познава, съобщи Gigaom.

Повечето от новооткритите небесни тела са по-малки от Юпитер, като много от тях са с размерите на Земята. Няколко от планетите са на подобно разстояние от техните слънца, което прави възможно наличието на живот.

От изстрелването си през 2009 г. Kepler постоянно увеличава броя на новооткритите планети. 95% от всички открити планети са намерени през последните 5 години, което в голямата си част това се дължи на Kepler.

Проект за търсене на нови планетарни системи

Преди около месец институтът Годдард към Националната космическата агенция на САЩ (НАСА) обяви началото на проекта Disk Detective, който дава възможност на всички хора да участват в откриването на млади планетарни системи, скрити в данните, генерирани от инфрачервения телескоп WISE.

Разработен паралелно със Zooniverse - мрежа от учени, програмисти и преподаватели, Disk Detective цели да направи пресяването на астрономически данни малко по-лесно. От 2010 до 2011 г. WISE, който се намира в орбитата на Земята, е сканирал в инфрачервено цялото небе, измервайки детайлно около 745 милиона обекта.

Изучавайки тези данни, НАСА търси планети, които се формират и развиват в наситени на прах звездни дискове, които блестят ярко при инфрачервена дължина на вълните.

Други обекти, като галактики, междузвездни облаци прах и астероиди също светят в инфрачервения спектър. Това прави трудно откриването на местата, където се формират планети. Програмата Disk Detective взима образи от WISE и други инструменти за наблюдение и ги анимира.

Тези образи могат да бъдат разглеждани от доброволци, които да класифицират обекти според формата и броя им. Благодарение на каталога, създаден от доброволците астрономите ще могат да решат кои обекти заслужават по-задълбочено внимание.

НАСА признава, че е използвала компютри за анализа на данните, но има нужда от човешки очи, и то милиони човешки очи, за да бъдат намерени звездните дискове. Към откритите с помощта на гражданите дискове ще бъдат насочвани телескопи като Hubble и James Webb в търсене на планети извън слънчевата система.