Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Без анонимни статии в медиите по избори

Дали шефката на временната комисия за изработване на изборния закон Искра Фидосова иска тихомълмом да наложи и регулация на Интернет? Снимка: БГНЕС
Дали шефката на временната комисия за изработване на изборния закон Искра Фидосова иска тихомълмом да наложи и регулация на Интернет?

За първи път в закон ще бъде вкарана забрана за анонимни материали по време на изборни кампании. В новото изборно законодателство, което подготвят управляващите, публикуването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания ще бъде забранено. Това е една от промените, които обмисля комисията, подготвяща нов Избирателен кодекс.

Другата голяма промяна е включването на Интернет публикациите в законопроекта. Властта си поставя за цел да регламентира използването на мрежата като място за правене на политика и политически кампании.

"Заложихме едни и същи изисквания не само за печатните и електронните медии, но по отношение и на глобалната мрежа. След приемането на избирателния кодекс изискванията ще важат и за онлайн пространството. Например, ако се публикува материал, който по някакъв начин засяга определен кандидат или накърнява доброто му име, санкциите за печатните медии ще важат и за уебстраниците", обяснява пред "Монитор" шефката на временната комисия за изработване на изборния закон Искра Фидосова.

Комисията е поискала становище от Министерството на транспорта, съобщенията и информационните технологии, в което да й се даде "легална дефиниция" на понятията "Интернет-сайт", "собственик на Интернет сайт" и "социални мрежи".

В отговор ресорният министър Александър Цветков отговорил, че тези понятия не са "дефинирани в действащите български нормативни документи, както и няма общоприета европейска терминология". В отделно приложение от ведомството дават и разяснение за това какво е Интернет-сайт, какви са правата на собственика му, както и що е социална мрежа.

В документа се посочва още, че е по-правилно използването на "уебсайт", а не "Интернет-сайт", съобщава още Mediapool.

Целта на запитването е на членовете на комисията да им се "изясни" какви текстове могат да се изготвят за кодекса, та да се обхванат всички медии, включително и тези в Интернет. В сега действащото законодателство само за държавните БНР и БНТ изрично е записано как трябва да работят по време на кампания. БТА е подчинена на временен статут, няма отделен закон.

"Опитваме се да си изясним дали изобщо можем да включим и Интернет изданията в кодекса и правилата да станат еднакви за всички медии", посочва още Фидосова пред Mediapool. По думите й, ако един кандидат е засегнат в Интернет-медия, то той може да поиска "незабавен" отговор "без съкращения". Тя увери, че само това е целта на готвените текстове и успокои да не се търсят други "подтекстове".

"Монитор" обаче твърди, че освен информационните сайтове като електронните вестници или информационните агенции, наказателна отговорност ще носят и собствениците на блогове, както и участниците в социални мрежи като "Фейсбук". Вестникът посочва Искра Фидосова като източник на това твърдение, но не цитира в прав текст думите й по въпроса.  

 

Най-четените