Най-тъпите научни открития на годината

Кому е притрябвало да тества походката на пилетата с изкуствени опашки? Снимка: sxc
Кому е притрябвало да тества походката на пилетата с изкуствени опашки?

Къде боли най-много при ужилване от оса и възможно ли е мъж да стане баща на 888 деца - тези истински научни изследвания бяха отличени с Анти-Нобелови награди, раздадени на специална, вече традиционна церемония в Харвардския университет.

„Овациите" на научната общност отидоха при чилийски учени, които накарали бройлери да ходят като динозаври, както и при американски специалисти по литература, установили, че междуметието „ха" или производните му съществуват във всички езици по света.

Своеобразната „Златна малинка", допълнена с 10 000 милиарда зимбабвийски долара, се присъжда за учудващо странен и безсмислен научен труд, а през годините става все по-популярна заради сериозната конкуренция между претендентите.

Най-оспорваната категория тази година беше медицината, но в надпреварата надделя изследване на учени от Европа и Япония за ползите от страстната целувка - или по-точно ползата, защото това се оказа понижаване на риска от кожни алергии.

Но да се върнем на пилетата. Експертите от университета в Сантяго поставили изкуствени опашки върху бройлери, за да докажат, че те автоматично добиват походката на динозавър. Тук е редно да споменем и наградата по химия, присъдена на американски и австралийски изследователи, които твърдят, че са успели частично да върнат сварено яйце в сурово състояние.

В областта на физиологията и етимологията отличието отиде при американски учен от Корнелския университет - Майкъл Смит, който изследвал в кои части на тялото ужилванията на пчелите и ухапванията на насекоми са най-болезнени. След серия неприятни изживявания, той открил, че това са пенисът, горната устна и носът. В продължение на 38 дни Смит принуждавал пчели да го жилят по пет пъти на различни места на тялото, а след това описвал болката в скала между 1 и 10.

Негова сънародници от Джорджия, заедно с колеги от Тайван, също бяха премирани, защото установили, че бозайниците средно уринират за 21 секунди - фундаментално откритие, разбира се, в сила и за човека, което те нарекоха „Закон за уринирането".

Дует от Германия и Австрия отвя конкурентите - математици, след като създаде модел за изчисление на половата мощ.

Така бе доказано, че легендарният марокански султан Мулай Исмаил наистина е станал баща на 600 синове и 288 дъщери между 1697 и 1727 година. Все пак, владетелят е имал 500 наложници и 4 съпруги, но Елизабет Оберзаухер и Карл Грамар твърдят, че за целта той е трябвало да прави секс по веднъж или два пъти всеки ден.

Т.нар. „Иг - Нобеловите награди" започват да се раздават от 1991 г. от Марк Ейбрахамс, основател и редактор на списанието "Годишник на невероятните изследвания" и няколко университетски организации от Харвард и Радклиф.