Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

КЗК поиска регистър на всички собственици на медии

КЗК поиска регистър на всички собственици на медии

Комисията за защита на конкуренцията отчете 4 значими проблеми в медийния сектор, които оказват негативно влияние на пазара. Сред тях са "недобросъвестните практики" при засичането на абонатите на телевизиите, засилващата се концентрация на множество медии под шапката на една компания, изтичането на рекламен бюджет към големите медийни групи и липсата на яснота за тиражите на печатните издания.

Резултатите от секторния анализ са такива, че КЗК препоръчва на правителството и Народното събрание да предприеме мерки за работата на медийните пазари.

"Наблюдават се недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори, които имат за резултат влошаване на пазарните условия и изкривяване конкуренцията на пазара на разпространение на телевизионни програми, както и на пазара на телевизионно съдържание. В тези условия, възстановяването на пазарната среда би следвало да се търси в провеждането на политики за изчистване на „сивия сектор", за да могат да настъпят пазарните ефекти", се казва в анализа на Комисията за защита на конкуренцията.

КЗК препоръчва още да се създаде регистър на крайните собственици на всички видове медии и разпространители на медийно съдържание заради "установената тенденция за осъществяване на дейност от медийните участници едновременно на няколко медийни пазари, както и с цел наблюдаване на съществуващите вертикални ефекти и ниво на медийна концентрация".

Като друг проблем в анализа се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници.

КЗК настоява "всички допълнителни финансирания (извън установения начин на финансиране и/или бизнес модел) на участници на съответните пазари с публични средства, в т.ч. целеви средства по програми, следва да се извършват при ясни правила, прозрачни, недискриминационни условия и осъществяване на ефективен контрол".

Относно посочения от част от пазарните участници проблем, касаещ липсата на надеждна информация за тиражите на печатните издания, КЗК счита за уместно да препоръча да се обсъдят от компетентните органи и съответните заинтересовани страни, направените в тази връзка предложения на браншовите организации и заинтересованите страни, с цел предприемане на политики за тяхното решаване.

 

Най-четените