Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

„Хемус“ ще се строи на по-малки отсечки

Целта е строителството на магистралата да излезе по-евтино
Целта е строителството на магистралата да излезе по-евтино

През юни се очаква да бъде обявена нова обществена поръчка за строителството на магистрала „Хемус", като то ще става на по-малки и по-евтини отсечки, съобщи регионалният министър Лиляна Павлова в парламента. Участъкът от 60 км от Ябланица до разклона за Плевен / Ловеч, където процедурата бе спряна от премиера Бойко Борисов заради витаещи съмнения, ще бъде разделен не на два, а на четири лота.

За първия участък от 10 км от Ябланица до Боаза не се налага препроектиране, а само намаляване на габарита с цел поевтиняване.

За останалите три участъка, които ще са с дължина от по 15 - 17 километра, ще се възложи препроектиране, коментира Павлова. По тези трасета се налага да отпаднат тунелните решения и големите виадукти, да бъде намален габаритът и обхватът им. Това ще доведе и до промени в проектната скорост - от 140 на 120 км/час.

След това предстоят промени в ОВОС, след което за тези участъци също ще бъде обявена поръчка за избор на изпълнител по новия Закон за обществените поръчки. „Дали ще бъде на принципа икономически най-изгода оферта или ще е на най-ниска цена, предстои да се обсъди, каза Павлова.

Тя отново изтъкна, че спряната тръжна процедура е прекратена законосъобразно. Двете фирми - победителки бяха свързани с Делян Пеевски и Валентин Златев, което и двамата отрекоха. Общата стойност на строителството беше за 800 милиона лева, двукратно над прогнозната цена на институциите.

Павлова обясни, че има некоректни изчисления от служителите на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", като те са направени по предварителните проекти, а не по окончателното идейно проектиране, което излиза по-късно.

„Служителите са определи индикативната стойност, без да се съобразят с необходимостта от изграждането на сложните съоръжения - тунели и виадукти", допълни тя

След като бъдат приети необходимите законови промени, проектът се очаква да бъде отново поет от Агенция "Пътна инфраструктура". Засега "Хемус" ще се строи със средства от държавния бюджет.

 

Най-четените