Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Последните думи на пилота от катастрофата "Чапекоензе"

Репортаж, заснет преди отлитането към Колумбия, показва играч на Чапекоензе и един от пилотите: "За нас този финал е много важен и всичко ще е наред, щом LAMIA ни вози"
Репортаж, заснет преди отлитането към Колумбия, показва играч на Чапекоензе и един от пилотите: "За нас този финал е много важен и всичко ще е наред, щом LAMIA ни вози"

Пилотът на самолета на LAMIA, който се разби в Колумбия и погуби живота на 76 души, е подавал отчаяни сигнали към летището в Меделин да бъде пуснат да кацне поради липса на гориво.

Това показват свидетелските показания на Хуан Себастиан Упеги, ко-пилот в самолет на Avianca, който е летял в близост до мястото на катастрофата и е бил в обхватa на радиосигнала, слушайки последните думи на екипажа на LAMIA.

Пилотът Мигел Алехандро Кирога Мураками е поискал разрешение за кацане от кулата на летище "Хосе Мария Кордова" заради "проблеми с горивото". Диспечерка от ръководството на въздушното движение отговаря, че в момента друг самолет прави заход за кацане на пистата в Меделин.

Екипажът на RJ85 получава нареждане да изчака 7 минути, преди да започне кацането.

Според информацията на Упеги - в този момент пилотът на LAMIA Мигел Кирога все още не е подал сигнал за авария на борда. Но докато самолетът кръжи в небето в очакване на разрешение за кацане, сигналите му стават все по-тревожни.

"Пълен отказ на електрическите системи. Нямаме гориво", казва той в последните моменти преди машината да полети към земята.

Диспечерката от Меделин вече осъзнава сериозността на ситуацията и нарежда на втория самолет да прекрати захода за кацане, за да отвори коридора за спешно приземяване на чартърния полет. Оказва се, обаче, че вече е твърде късно.

Точно преди да загуби радиосигнал, пилотът на LAMIA казва, че се намира на височина от 9000 фута и отправя последна молба до кулата: "Координатите, сеньорита. Координатите за приземяване".

Свидетелят на катастрофата Упеги казва, че последните думи на пилота преди сблъсъка са били "Помощ, помощ... Помогнете ни да стигнем до пистата... Помощ, падаме!"

"След това всичко приключи. Ние започнахме да плачем", казва авиаторът.

Пилотът Мигел Кирога се снима със самолета преди месец, когато превозва националния отбор на Аржентина

Аудиозаписът на разговора му с диспечерката беше публикуван в колумбийските медии. От службата за гражданска аеронавтика на Колумбия заявиха, че има "неточности" в хронологията на записа, но отказаха да коментират съдържанието му.

Липсата на експлозия при сблъсъка с планинския масив край Меделин е доказателство, че трагедията с Avro RJ85 е един от редките случаи на самолетна катастрофа поради изгаряне на горивото.

Капацитетът на RJ85 се припокрива почти изцяло с планирания полет на 3000 км между Санта Круз в Боливия до Меделин в Колумбия.

"Планираният полет е бил на максимума, който може да издържи този самолет. Ясно е било, че дори ако цялото пътуване мине нормално, няма да имат много гориво при кацане", казва Джон Кокс, пенсиониран пилот и директор на американската компания Safety Operating Systems.

Директорът на колумбийската служба за авиационна безопасност Фреди Бония потвърди, че самолетът е останал без гориво в момента на сблъсъка.

Той посочи, че международните правила изискват самолетите да поддържат резерв от гориво при полети - което не се е случило при полета на LAMIA.

Черните кутии на самолета бяха намерени в "перфектно състояни", каза директорът на "Гражданска авиация" Алфредо Боканегра, който добави, че следователите ще имат нужда от поне 6 месеца, за да установят причините за катастрофата.

 

Най-четените