Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Великобритания глобява Facebook с 500 хил. паунда

Санкцията е заради скандала с изтичането на лични данни Снимка: Getty
Санкцията е заради скандала с изтичането на лични данни

Британският регулаторен орган за защита на личните данни предвижда глоба в размер на 500 хил. паунда.

Това е максимално определената от държавата глоба за нарушаване на поверителността на личните данни.

Според британската информационна комисия Facebook не е успял да се справи с изтичането на лична информация, както и да гарантира, че компанията Cambridge Analytica е изтрила наличните данни за потребителите на социалната мрежа, с които разполага.

Комисията също така ще започне разследване по подозрения за криминални действия от страна на SCL Elections - фирмата, собственик на Cambridge Analytica.

Скандалът с изтичането на лични данни, който избухна през март месец, повдигна подозренията, че информация на потребителите бива търгувана от така наречените "брокери на данни".

Заради такива опасения е прекратена дейността и на още една компания на територията на Великобритания - Aggregate IQ, която е работила по кампании преди референдума за Брекзит.

Ако информационната комисия трябва да се позове на новоприетите регулации - GDPR, то Facebook би трябвало да бъде глобен с над 479 млн. паунда. Те обаче се позовават на старите закони за защита на личните данни, според които максималната сума е 500 хил. паунда.

Според британския информационен комисар Елизабет Денам въпросът не опира само до размера на санкциите, но и до репутацията на платформи като Facebook.

Денам допълни, че въздействието на реклами, таргетирани според потребителското поведение, е огромно и призова за въвеждането на кодекс за регулация на системата.

Cambridge Analytica например е събирала информация за потребителите чрез различни приложения. Консултантската компания е работила по предизборни кампании като тази на президента Доналд Тръмп, където е използва данните за политическа реклама.

От Facebook от своя страна предприеха редица мерки за по-голяма безопасност на личните данни и по-строг контрол над приложенията, които биват допускани в социалната мрежа.

 

Най-четените