Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Рос Браун: Розберг и Шумахер ще влязат в люта конкуренция

Когато идеята за създаване на отбора на Мерцедес започна да узрява, тя ставаше все по-привлекателна, казва Браун Снимка: autosport.com
Когато идеята за създаване на отбора на Мерцедес започна да узрява, тя ставаше все по-привлекателна, казва Браун

- Когато Мерцедес-Бенц купи Браун GP, сделката бе окачествена като фантастичен успех. Какво я предшестваше?

- Започнахме преговорите с Мерцедес още през декември миналата година, когато фирмата се съгласи да ни доставя двигателите. Фактически Мерцедес ни даде рамо в труден период, който продължи няколко месеца. С Норберт Хауг ни свързват отколешни отношения. Двамата винаги сме водели принципeн спор на трасето, но в живота си останахме добри приятели. В хода на сезона информирахме Мерцедес, че желаем по-стабилно положение за нашия отбор и търсим инвеститор за нашето бъдеще.Водихме този разговор като вежливи партньори без да предполагаме, че ще прерасне в сериозни отношения. В Мерцедес започнаха да обсъждат нашите цели и поискаха да разберат повече за амбициите ни. В средата на сезона започнаха сериозните преговори.

- Винаги ли търсите партньор, а не просто спонсор?

- Да. През 2009 г. всичко се разви бързо - през ноември 2008 бяхме заводски отбор, през декември останахме без работа, а през февруари-март създадохме новия отбор. Когато идеята за създаване на отбора на Мерцедес започна да узрява, тя ставаше все по-привлекателна. Лично аз се убедих, че в Щутгарт отлично разбират нуждите на Формула 1. Ако станехме част от заводската програма на концерна, бъдещето на отбора щеше да е гарантирано.

- Ако не бяхте спечелили титлата, щеше ли да се усложни партньорството ви с Мерцедес?

- Кой знае. Съдбата крие хиляди превратности. Разбира се, при успех нещата се облекчават: по-лесно се договорихме с Мерцедес, с Михаел Шумахер, с Петронас. Малайзийският нефтен концерн стана наш партньор, когато всички останали проекти вече бяха събрани в едно.

- Този сезон с Шумахер се точите за високи резултати, но Норберт Хауг не е готов с прогнози. Значи ли, че с Михаел знаете нещо, което Норберт не знае?

- Във Формула 1 нищо не е гарантирано, но Михаел има опит с победите и умее да печели шампионати. По-рано това добре му се удаваше и той знае какво е нужно за това.Нико Розберг също има талант и скорост, но досега не е печелил гонка, така че тепърва му предстои да им води сметка. По-важното е, че имаме двама отлични пилоти и искаме да бъдем конкурентоспособни. А ако трябва да посоча един от четиримата шампиони, които ще излязат на старта през 2010 г., с удоволствие бих избрал Михаел.

- Колко бърза е новата кола?

- В BGP 001 са въплътени куп добри идеи. Има известен прогрес, ако сравним новото шаси с онова на последния старт в Абу Даби. Планираме да я представим в 2 версии: едната ще видите във Валенсия, а другата, по-усъвършенствана - в Бахрейн. Не зная как е при конкуренцията, защото работим при пълен информационен вакуум и няма обратна връзка. Но ако някой тръгне да ни изпреварва, ще преминем на две смени!

- Шумахер и Браун са отново заедно. Пак ли ще гоните лаври, или максимален маркетингов ефект?

- Лично аз не разглеждам маркетинговите аспекти. Изкушението отново да поработя с Михаел е толкова голямо, че не мога да се откажа от този шанс. Мисля, че той ще даде много на нашия отбор - не само скорост, но и умение да мотивира всички за борба. На базата в Бракли цари невероятно въодушевление заради Шумахер, а инженерите са изпълнени с неподправен ентусиазъм. Повтарям, грях е да се изпусне такъв шанс.

- Шумахер и Браун - това е истински, здрав съюз. Но как се вписва в него Розберг?

- Нико трябва да поузрее, като Шумахер ще му помогне. Ние знаем, че когато Михаел приключи кариерата си, ще останем с Нико. Този сезон Нико и Михаел ще влязат в люта конкуренция, но ако това съперничество е проникнато от правилен спортен дух, и двамата ще спечелят от това.

- Браун GP бе най-успешният млад отбор в историята на Формула 1. Не съжалявате ли, че това име изчезна?

- Донякъде. Това беше славно време, но мисля, че идеята да стана част от Мерцедес си заслужава лекото разочарование от раздяла с името.

- Кои все пак са главните ви съперници?

- Някога най-силни бяха Ферари и Макларън. Сега вече и Ред Бул. Рено и Уилямс също възвърнаха формата си. Всъщност първия сигнал за нивото на съперниците ще получим във Валенсия и Херес, а в Бахрейн ще видим по-детайлна картина.

 

Най-четените