Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как да степенуваме величието?

Люис Хамилтън празнува третата си световна титла с колегите си от тима на Mercedes
Люис Хамилтън празнува третата си световна титла с колегите си от тима на Mercedes

Вчера Люис Хамилтън спечели третата си световна титла във Формула 1 и влезе в един изключително елитен клуб в историята на моторните спортове В него членуват едва 10 човека - тези, които имат три или повече титли във Формула 1.

Освен това Люис стана и първият британски пилот, спечелил две поредни титли - през 2014 и 2015. Британците имат 10 световни шампиони във Формула 1, най-много от всички нации, но до вчера нито един от тях не беше успял да вземе титлата в два поредни сезона. Това важи и за великия сър Джеки Стюарт, който триумфира през 1969, 1971 и 1973.

Успехът на Люис провокира интересна и леко неочаквана дискусия в медиите на Острова дали Хамилтън вече е сред най-великите пилоти във Формула 1 или още не е? Естествено, спорът е безсмислен, защото обективно няма критерий, по който това да бъде преценено.

Титлите и победите определят кой пилот е успешен и кой не толкова, но как да измерим величието с обективни фактори?

Михаел Шумахер е най-успешният пилот в историята на Формула 1 със своите седем титли, но мнозина ще ви обяснят, че легендата Айртон Сена, който има едва три титли е най-великият пилот в този спорт. Също така, ако си направите труда, ще намерите достатъчно информация за това, че друга легенда - Жил Вилньов, който е един от символите на Ferrari, също е сред най-великите пилоти в историята на световния шампионат. А канадецът дори няма световна титла. Успя да спечели само 6 победи в кратката си кариера във Формула 1, но това не се отразява на статута му сред легендите на спорта.

И още нещо - 4 поредни световни титли за Себастиан Фетел и въпреки това германецът не може да убеди своите критици, че има качества да е световен шампион. Защото техните аргументи са много силни: невероятно голям бюджет на Red Bull, гениални болиди, създадени от Ейдриън Нюи и пълната подкрепа на тима, често за сметка на съотборника му Марк Уебър. Затова и Фетел избяга във Ferrari - ако стане световен шампион с друг отбор, то той ще докаже, че титлите му не са продукт на машината „Red Bull", а решаваща е ролята на таланта му.

Сър Джеки Стюърт заяви през уикенда, че трябва да изчакаме края на кариерата на Люис Хамилтън, за да му търсим място сред най-великите. Но отново той на няколко пъти каза този сезон нещо, което преди години използваше за Михаел Шумахер и Ferrari.

„Всички ние сме щастливци, че имаме възможност да гледаме Люис в най-добрата му форма, на върха на възможностите му, въпреки че аз смятам, че той може да е още по-добър", обясни сър Джеки на въпрос дали световният шампионат не е твърде скучен с оглед превъзходството на Mercedes.

Гран при на САЩ короняса по достоен начин Хамилтън след страхотната битка в Остин, а с оглед представянето на Red Bull на мокро и на Ferrari на сухо, величието на Люис тепърва ще бъде поставяно на изпитания.

 

Най-четените