Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Футболен тв бизнес

Четири тв канала се борят за възможността да предават дебюта на Ясен Петров начело на Левски Снимка: БГНЕС
Четири тв канала се борят за възможността да предават дебюта на Ясен Петров начело на Левски

Феновете на Левски сигурно са били много радостни, когато са разбрали, че четири родни телевизии се интересуват от мача на любимия им отбор срещу ирландския Дъндолк.

Все пак, става въпрос за Канал 1, Pro.bg, TV7 и Tv+ - четири различни телевизии, но явно с афинитет към началото на европейското представяне на сините футболисти. Всяка една от тях вече е демонстрирала спортен афинитет - по Канал 1 гледахме световното по футбол в ЮАР, Pro.bg инвестира в българския футбол (май това е най-точната дума), TV7 излъчва Формула 1, а доскоро и качествен международен футбол, а в последните години TV+ купува почти всичко, което другите телевизии не могат да си позволят и към него има зрителски интерес.

Но, най-вероятно огромната част от сините запалянковци са останали разочаровани от избора TV+ да е телевизията, която да излъчи мача, по простата причина, че огромната част от тях не са абонати на компанията, която единствена разпространява тази програма.

Което за някои е равносилно на това мачът да не се излъчва. Но пазарните реалности подсказват това решение - който плати най-много, той ще излъчва. Така че пак радиото ще е спасение за голяма част от тези, които няма да могат да са на стадиона. Става въпрос за най-запалените, другите ще си го следят в интернет.

Същото стана и при прогреса на Цветана Пиронкова на Уимбълдън - успехите й наелектризираха България, но пак останаха тайна за огромната част от феновете на тениса.

Но всъщност, в това няма нищо лошо - TV+ инвестира сериозно в качествена спортна продукция, макар че не бих сложил в тази графа мачовете на Левски, а който иска да ги гледа, да си прави сметката. Това е положението.

Свободна икономика, в която търсенето определя предлагането, а телевизиите се борят за рейтинг. Вярно е, че в случая на TV+ процесът на натрупване на рейтинг и събиране на вярна зрителска аудитория е по-сложен от това да превключиш канала с копчето на телевизора, но посоката е правилна - зрители се печелят с качествена продукция, силен коментар и добра програма. Другите, по-засукани обяснения, са за специалистите.

Обикновените зрители знаят какво искат да гледат. Но явно няма да е толкова лесно, колкото изглежда.

Лично на мен мачовете на Левски никога не са ми липсвали, нито сега, нито в миналото, а така като гледам и в бъдеще няма подобна опасност. Обаче има едни други състезания по TV+...

 

Най-четените