Провалът на Хакинен: цигари, купони и алкохол | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Провалът на Хакинен: цигари, купони и алкохол

Sportcafe
02.10.2015, 12:05 (обновена 06.10.2015, 11:31)

1 от 6 снимки Назад Напред

мика хакинен

Мика Хакинен спечели две световни титли във Формула 1 в края на 90-те

Двукратният световен шампион във Формула 1 Мика Хакинен разкри пред финландския вестник Kauppalehti, че е имал сериозен шанс да се върне на пистата за сезон 2005 година, на проектът се е провалил.

Мика е един от най-успешните пилоти в световния шампионат през 90-те години - той взе световната титла с болид на McLaren през 1998 и 1999, а Михаел Шумахер го определи като най-силния му съперник, срещу когото се е състезавал.

В края на 2001 година Хакинен напусна McLaren, където кара девет сезона и взе двете си титли и 20 победи във Формула 1. Към този момент Мика все още е смятал, че кариерата му в световния шампионат не е завършила, а пилотът е искал да си почине една година преди да се върне на пистата. След това обаче ваканцията на Мика се оказала доста по-дълга...

„Навиците на Хакинен в този период се променили - пиша финландското издание. - Мика започнал да пуши, почти толкова много колкото пуши Кеке Розберг (световен шампион във Формула 1 за 1982 година, баща на пилота на Mercedes Нико Розберг и бивш мениджър на Хакинен). Освен това, Хакинен се отдал на купони и алкохол, като според негови приятели почти е успял да достигне нивото на легендарния в това отношение Джеймс Хънт (световен шампион във Формула 1 за 1976 г.). Естествено, Хакинен започнал да наддава на килограми, но така и не стигна до теглото на Алън Джоунс (световен шампион във Формула 1 за 1980 година), но вече бил с наднормено тегло, за да мисли за връщане във Формула 1."

Хакинен благодари на редакцията за тези „мили сравнения" с „велики шампиони", но призна, че всичко това е истина.

„В един момент осъзнах, че посоката, в която се развива животът ми, след като спрях да карам, няма да ме отведе до нищо добро - обясни Мика. - Но дори и днес, смятам, че този негативен опит ми помогна, защото човек трябва да може да се учи от грешките си."

Хакинен се върнал към нормалния живот след едно обаждане по телефона от сър Франк Уилямс.

„Сър Франк ме попита дали не искам да карам в неговия отбор за сезон 2005 - призна Хакинен. - Тогава сериозно се замислих дали мога да се върна във Формула 1. Знаех, че това няма да е никак лесно, но започнах да тренирам изключително интензивно, всъщност, никога досега не бях постигал такива физически натоварвания."

През лятото на 2004 слуховете за завръщането на Мика Хакинен вече циркулираха из Формула 1. В октомврийския си брой през тази година авторитетното списание F1 Racing сложи на корицата си Хакинен с добавен чрез компютърна графика състезателен гащеризон на BAR-Honda.

„Мика сам реши да се откаже от съблазнителното предложение да се върне във Формула 1", написа тогава списанието. Според изданието, Хакинен е преговарял едновременно с Williams и BAR за сезон 2005.

Преговорите обаче се провалят, защото Хакинен иска твърде висока заплата.

„Парите бяха само едната страна на проблема - спомня си Хакинен пред вестник Kauppalehti. - Втората и много по-важна причина беше, докато преговаряхме, аз започнах да се вслушвам във вътрешния ми глас. Знам, че за да се случи нещо, двете договарящи се страни трябва да влагат всичко, на което са способни, за да постигнат максимално възможния резултат. При преговорите ми за завръщането във Формула 1 за 2005 година това не се случваше. И аз реших да се оттегля."

Хакинен все пак се върна на пистата - като пилот на Mercedes в пистовия шампионат DTM, където за три сезона взе три победи и в края на 2007 обяви, че окончателно слага край на кариерата си на пилот.

Oще: mclaren  williams  мика хакинен  михаел шумахер  сър франк уилямс  формула 1 


Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео