Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пет причини Хамилтън да премине във Ferrari

Световният шампион Люис Хамилтън преследва третата си световна титла с Mercedes, но дали догодина няма да се озове във Ferrari?
Хамилтън е на върха във Формула 1 с тима на Mercedes
И се е упътил към третата си световна титла
В Mercedes държат да запазят голямата си звезда
Люис предпочита за съотборник Нико Розберг...
...вместо Себастиан Фетел, който се опитва да изгради тима на Ferrari около себе си, а и вече е доказал, че на него не може да се разчита като на съотборник
Все още не е сигурно, че Кими Райконен ще остане в Скудерията догодина
Ники Лауда гарантира, че Хамилтън няма да напусне Mercedes
Тото Волф призна, че не е притеснен от спекулациите за отношенията на Люис с Ferrari
Хамилтън си подари LaFerrari за 1,5 милиона долара в началото на сезона

По това време другата седмица Люис Хамилтън може и да е подписал новия си договор с Mercedes и бъдещето на световния шампион във Формула 1 да е напълно ясно. Но може и да не се е случило и слуховете за интереса на Ferrari към Люис да се доближат до истината.

Пилотът твърди, че иска да остане в Mercedes, от тима обясняват, че искат да задържат световния шампионат, а директорът на Сребърните стрели Ники Лауда заяви, че „гарантира", че Люис ще остане. Дори Хамилтън и Лауда посочиха срок, в който това да стане - следващата неделя е Гран при на Испания на пистата „Каталуня", дотогава въпросът с договора на британеца трябва да е решен.

И все пак, дали няма шанс Люис да се откаже от световните шампиони и да рискува да заеме мястото на Кими Райконен в Маранело, за да стане съотборник на Себастиан Фетел.

Логичният отговор е, че това няма да се случи. Люис е лидер на най-силния тим във Формула 1, поел е курс към втората си поредна титла и общо трета в кариерата му, Mercedes разполага с огромни ресурси и още по-голямо желание да се задържи на върха в световния шампионат. Каквито и да са проблемите по новия му договор, те могат да бъдат преодолени, едва ли има някой, който да мисли обратното.

В същото време, Ferrari все още няма кой знае какво да предложи на Люис. Тимът демонстрира възраждане и в Малайзия Фетел взе първата победа на Ferrari от 2013 година. Но никой не може да каже дали това не е проблясък на Скудерията, който ще угасне когато развитието на новите коли набере скорост за европейските стартове или пък италианците най-после са намерили верния път, за да се борят с фаворитите. От друга страна, в Маранело Фетел се опитва да изгради това, което постигна Михаел Шумахер, но Фернандо Алонсо не успя. А и за Люис е по-добре да има за съотборник Нико Розберг, вместо Фетел. Нико е бърз и стабилен, но Люис вече знае как да се справя с него. Докато Фетел вече показа на няколко пъти в Red Bull, че на него не може да се разчита като на съотборник. Който не вярва да пита Марк Уебър или да се разрови в провалите на Кристиан Хорнър като шеф на тима, който не успя да обуздае егото на глезената си звезда. Хамилтън определено не би искал да попадне в такава ситуация.

И въпреки всички, ето ви пет причини, които може и да отведат Люис в Маранело, макар и да не звучат особено логично.

Люис вече е демонстрирал желание да кара за Ferrari

Някои от най-великите пилоти са карали за Скудерията: от Хуан Мануел Фанджо през Ники Лауда до Михаел Шумахер. Ferrari е единственият отбор, който участва във Формула 1 от първия ден на шампионата. Повечето пилоти мечтаят един ден карат за тима от Маранело. Хамилтън не е изключние.

„Всеки, който има някакъв шанс да кара за Ferrari мисли за това - обясни Люис през 2013. - Но аз съм щастлив в Mercedes."

От Ferrari също искаха Люис

Италианците са искали да привлекат Хамилтън и през 2014 са направили поне два опита да го откажат от новия му договор с Mercedes. А първият опит за привличането му датира още от 2007 - когато Хамилтън дебютира във Формула 1 с тима на McLaren.

Легендарен статут

Хамилтън винаги е бил изключително амбициозен пилот - спечели една титла, поиска втора, вече има втора, сега се бори за трета. От първия сезон на Люис във Формула 1 постиженията му вече му осигуриха място в историята на спорта.

Но дали Люис не иска да повтори постижението на легендарния Хуан Мануел Фанджо. Аржентинецът е единственият, спечелил пет световни титли с четири различни отбора.

Сега е подходящият момент

Оставането на Кими Райконен във Ferrari през 2016 все още не е потвърдено и потенциално мястото му е свободно. Последният шампион на Скудерията се върна в Маранело за началото на сезон 2014 и има договор за две години, който изтича. Финландецът заяви, че тимът има опция за удължаването на договора му, като тя е изцяло в полза на отбора. Маурицио Аривабене потвърди това, но нито той, нито Кими казаха кога ще се случи това. Единственото, което се знае, че предстоящите европейски стартове ще са много важни за Райконен.

Ferrari в ежедневието

Люис се състезава с Mercedes, но за победата в Мелбърн, с която стартира защитата на титлата си подари LaFerrari с цена 1,5 милиона долара. Шефът на Mercedes Тото Волф веднага обясни, че за него това не е проблем. Засега.

 

Най-четените