Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хамилтън се изравни със Сена

Люис Хамилтън и Нико Розберг позират с трофеите си след края на Гран при на Япония
Люис Хамилтън и Нико Розберг позират с трофеите си след края на Гран при на Япония

Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън с Mercedes спечели осмата си победа за сезона и триумфира в Гран при на Япония, където поведе още от първия завой. Това е 41-а победа за Хамилтън във Формула 1, с което той се изравни със своя идол Айртон Сена, който има същия брой спечелени състезания.

Британецът атакува агресивно своя съотборник Нико Розберг, който стартира от полпозишън и успя да излезе начело, което се оказа решаващо за изхода на състезанието. Секунди след това Розберг изостана до 4-ото място заради внезапна загуба на мощност, но с много силно каране и отлична стратегия Нико успя да се върне на второто място до финала.

Всичко това обаче се случи далеч зад Хамилтън, който взе победата с почти 20 секунди аванс и увеличи преднината си в битката за световната титла на 48 точки пет кръга преди края на шампионата.

Атаката на Хамилтън на старта остави Розберг от външната страна на първия завой, а малко след това Нико стъпи в зоната за сигурност, където загуби още скорост. След финала обаче Хамилтън обясни, че не вижда нищо нередно в тази атака.

„Не смятам, че колите ни с Нико бяха много близо - обясни Люис. - Вътрешната линия на завоя е много важна и който я заеме има предимство. Аз бях там преди Нико, така че завоят си беше мой.

„Предполагам, че Нико е загубил сцепление, а оттам и скорост, но това се случва, когато останеш от външната страна на този завой."

„На излизането от втория завой двамата с Люис бяхме много близо един до друг и можеше да се ударим, до този момент се съпротивлявах, но върнах газта и му отстъпих позицията, а това означаваше, че съм загубил и състезанието."

Двамата пилоти на Mercedes бяха предупредени още миналата година след удара помежду им на „Спа" да не рискуват резултатите на тима, когато са толкова близо един до друг на пистата. И този път Розберг отстъпи, за разлика от Белгия миналата година, когато удари отзад Люис, а след това беше освиркан на подиума, по-късно шефовете му го накараха да се извини публично на постъпката си.

Зад двамата пилоти на Mercedes Себастиан Фетел спечели битката за последното място на подиума. Германецът изскочи пред Валтери Ботас с Williams още на влизането в първия завой и заради проблемите на Розберг дори имаше шанс за второто място. Но със страхотна стратегия и много високо темпо преди второто си спиране в бокса Розберг успя да измъкне втората позиция от Фетел, макар и разликата между тях да беше малко над 1 секунда, при връщането и на двамата след вторите смени на гумите.

Кими Райконен засили присъствието на Ferrari в челото с 4-ото си място на финала, въпреки че стартира едва шести. Финландецът се справи с Ботас в хода на надпреварата, който явно имаше проблеми със средно твърдите гуми на Pirelli и се възползва от удара на тръгналите пети и седми Фелипе Маса с Williams и Дениъл Рикардо с Red Bull, който още в първата обиколка останаха с по една спукана гума и загубиха шансове за добро представяне.

В Япония Фетел и Райконен спечелиха битката с Williams, но „Сузука" демонстрира, че темпото им все още не е достатъчно добро, че Ferrari да може да притесни Mercedes на върха на класирането.

 

Класиране в Гран при на Япония:

1. Люис Хамилтън, Mercedes 1:28.06,508 ч.

2. Нико Розберг, Mercedes    +18,964 сек

3. Себастиан Фетел, Ferrari   +20,850

4. Кими Райконен, Ferrari      +33,768

5. Валтери Ботас, Williams    +36,746

6. Нико Хюлкенберг, Force India    +55,559

7. Ромен Грожан, Lotus         +1.12,298 мин

8. Пастор Малдонадо, Lotus +1.13,575

9. Макс Верстапен, Toro Rosso      +1.35,315

10. Карлос Сайнц, Toro Rosso                 на 1 об и др.

 

 

Най-четените