Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Верстапен сменя Квят в Испания

Макс Верстапен е новият пилот на Red Bull и заема мястото на Даниил Квят
Квят ще довърши сезона в Toro Rosso

Макс Верстапен ще смени Даниил Квят в Red Bull за оставащите състезания от календара на Формула 1 този сезон. Изненадващото решение дойде броени дни след Гран при на Русия, където Даниил удари два пъти Себастиан Фетел и го извади от състезанието още в първата обиколка след старта.

За Макс това е повишение, а Квят се връща в тима на Toro Rosso, като промяната влиза в сила от Гран при на Испания следващата седмица.

Миналата година Верстапен стана най-младият пилот в историята на Формула 1, след като дебютира за Toro Rosso на 17 години.

„Макс е изключителен млад талант и ние сме много доволни, че ще му дадем възможност за кара за Red Bull", заяви шефът на бившите световни шампиони Кристиан Харнър.

Решението за смяната на пилотите е типично за начина, по който Хорнър и моторспорт съветникът на двата тима на Red Bull във Формула 1 доктор Хелмут Марко ръководят инвестициите на Дитрих Матешиц в световния шампионат.

Тази размяна обаче поставя под въпрос бъдещето на 22-годишния Квят във Формула 1, който беше определен „като много талантлив" от Хорнър в началото на 2015, когато беше преместен от Toro Rosso в Red Bull на мястото на напусналия Себастиан Фетел.

„Дани ще продължи развитието си в Toro Rosso, в един познат за него отбор, като това ще му даде възможност да си върне формата и да реализира потенциала си", допълни Хорнър по адрес на руснака.

През миналата година в първия си сезон в Red Bull Квят събра повече точки от Дениъл Рикардо, но от началото на 2016 австралиецът се представя по-добре.

Рикардо е по-бързият пилот в квалификациите от Квят, но Даниил донесе единствения подиум на Red Bull този сезон в Гран при на Китай, където обаче Дениъл спука гума докато беше начело на колоната.

Трансферът на Макс може да се смята като защитна реакция на Red Bull срещу интереса на Mercedes и Ferrari към 18-годишния талант. Макс има договор с Red Bull до края на 2017, което обаче едва ли ще спре големите отбори, ако някой от тях е твърде решен да го привлече.

 

Най-четените