Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

След края на кариерата във Формула 1

Найджъл Менсъл смени Формула 1 с турнири по голф и кариера на успешен предприемач. Но той далеч не е най-интересният в тази селекция
Бърни Екълстоун, Формула 1
Кариерата на Бърни като пилот във Формула 1 е доста скромна – два опита да се класира на стартовата решетка през 1958, и двата неуспешни. След това обаче започва сериозният му възход в световния шампионат – той последователно беше собственик на няколко отбора, а по-късно успя да купи контролния пакет акции във Формула 1. После го продаде, но днес, на 84 години е човекът, който ръководи спорта и успя да го превърне в световен феномен. И продължава да постига успехи, въпреки обвиненията в корупция и един куп скандали с негово участие.
Михаел Шумахер, родео
7-кратният световен шампион все още се възстановява от тежкото падане на ски в края на 2013 година, а информацията за този процес е силно ограничена. След първото си отказване от Формула 1 Михаел се насочи към супербайка и стана по-активен на футболния терен, а след второто се пробва в американското родео. Естествено, само за забавление.
Жак Вилньов, рок звезда
Донякъде. Канадецът продуцира собствен албум, в който изпя всичко, което го вълнува. Албумът Private Paradise излезе на пазара през 2007 година и постигна микроскопични продажби – 836 продадени бройки до края на годината в Северна Америка.
Алекс Рибейро, проповедник
Още докато се състезаваше Алекс проповядваше Христовата вяра – все пак, вместо реклами на болида му стояха големи надписи „Исус спасява”. След края на кариерата си Алекс кара медицинския автомобил във Формула 1 и изпълняваше ролята на пастор в падока. За световното първенство по футбол през 1994 Рибейро пое същата длъжност и в националния отбор на Бразилия, който и с негова помощ спечели титлата.
Джоди Шектър, производител на вино
Световният шампион за 1979 година пробва различни бизнеси, но през 2009 се насочи към производството на био продукти. Фермата му в Хемпшир бързо нашумя с домашната бира, произвеждана от екипа на Джоди, както и с ограничените количества вино и дори шампанско.
Паоло Барила, производител на спагети
Всъщност Паоло наследи бизнеса от баща си, той никога не е блестял във Формула 1, но пък през онази вълнуваща 1985 година спечели „24 часа на Льо Ман”. За 15 старта Паоло стигна 9 пъти до стартовата решетка и преди края на сезона в Minardi го смениха с по-бързия Джани Морбидели. След това Барила сложи край на кариерата си на пилот и се захвана със семейния бизнес, който, както знаете, е доста голям.
Дейвид Култард, хотелиер
Дейвид записа дълга и успешна кариера във Формула 1, сега е тв водещ и коментатор на предаванията за световния шампионат по ВВС. Култард отвори свой хотел в Монако – Columbus, но после го продаде, а сега развива компания за хотели, изградени от контейнери, наречена Snoozebox.
Ники Лауда, собственик на авиокомпания
През 1979 година Ники напусна Формула 1 и основа Lauda Air, след това му се наложи да се върне на пистата, за да я спаси с милионите на Рон Денис, а по-късно компанията фалира и беше погълната от Austrian Airlines. Ники основа друга компания – Niki, която също вече не е под негов контрол, но от време на време изпълнява полети като капитан на самолет.
Найджъл Менсъл, предприемач
Менсъл е неуморен. Първо влезе в рекламата с поредица клипове и компании, след това купи колоездачен отбор, построи голям хотел, помагаше в кампаниите на Lotus, участва в голф турнири (по-скоро за удоволствие), стана дилър на Mitsubishi и рекламно лице на яхтите Sunseeker. Но Британския лъв най-много се гордее с това, че е последният пилот, нает лично от Енцо Ферари.
Карлос Ройтеман, политик
През 1991 година Ройтеман беше избран за губернатор на Санта Фе, след което се задържа на този пост до 2003. На няколко пъти негови сподвижници издигаха кандидатурата му за президент на Аржентина, но той всеки път се отказваше. През 2003 беше избран за сенатор, а тази година изтича третият му мандат в аржентинския Сенат.

С какво се занимават пилотите, когато кариерата им приключи във Формула 1? Някои продължават да се състезават, но на по-ниско ниво - в DTM или друг шампионат с туристически автомобили, други се насочват към авантюри като рали „Дакар". Тези, които вече не са изкушени от скоростите, а искат да останат активни се насочват към бизнеса. Не всички успяват, но е факт, че пилотите са много упорити и винаги се борят, докато най-накрая изплуват.

Идеален пример за това е Ники Лауда, който всеки път стигаше до фалит със собствената си авиокомпания и едва при последния си опит стигна до продажба, когато предприятието му беше погълнато. Сега, като директор в Mercedes Ники живее доста по-спокойно, поне що се отнася до инвестициите в бизнеса.

Ще се изненадате в какви посоки са поели бизнес начинанията на бившите пилоти, а при някои изцяло се е променил и животът им. Поредица от интересни истории, събрани от списание CAR, които си струва да се разгледат, макар и набързо. И се подгответе за изненади още от самото начало.

 

Най-четените