Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Mercedes: Нико Розберг беше по-бързият пилот днес!

За първи път в кариерата си във Формула 1 Нико Розберг спечели три поредни състезания
За германеца това беше шести успех за сезон 2015
Нико контролира състезанието от началото до края
За трети пореден път Розберг направи перфектен старт
Кими Райконен се качи на подиума в Абу Даби
Фернандо Алонсо се удари с Пастор Малдонадо още в началото и изостана

Шефът на Mercedes Тото Волф обясни след финала на Гран при на Абу Даби, че Нико Розберг е бил по-бързият пилот на тима в последното състезание за сезон 2015 във Формула 1 и затова е спечелил състезанието. Зад клишираното обяснение на Волф всъщност се крият доста интересни факти, тъй като напрежението при световните шампиони достигна много сериозни висоти, когато Люис Хамилтън и екипът му търсеха начин да се противопоставят стратегически на лидера Розберг, но не стигнаха до правилно решение.

За Нико това беше трета поредна победа, за първи път в кариерата му във Формула 1 и общо шеста за сезон 2015, а успехът му в края на годината се оказа много важен, тъй като той взе и последните шест квалификации.

Розберг направи перфектен старт и поведе колоната, а още от самото начало наложи контрол на състезанието, следван от съотборника си Люис Хамилтън и Кими Райконен с Ferrari.

Световният шампион опита да се доближи до Розберг като удължи предпоследната си серия обиколки, когато беше с меките гуми. Преди това той проведе спор по радиото с екипа си и дори се опита да ги убеди, че може да изкара до края със сликовете, с които беше в този момент, но получи отказ от бокса.

Забавянето на решението за второто спиране в бокса на Хамилтън позволи на следващия го в този момент Розберг да стопи част от аванса му, а при последвалата смяна на гумите на Люис, той се върна на над 12 секунди зад Нико. И въпреки че подгони водача 3 обиколки преди финала, когато авансът на Розберг беше почти 7 секунди, Люис получи указание да спре да го преследва. На финала разликата между тях беше 8,2 секунди, а Нико също беше информиран, че Хамилтън няма да го атакува.

След финала Волф обясни, че Хамилтън сам е избрал да кара с меките сликове в последната серия обиколки, въпреки че всички очакваха той да се върне със супер меките и да атакува по-агресивно лидера. Шефът на световните шампиони допълни, че вярва, че догодина Нико може да победи Люис в битката за световната титла във Формула 1 и гарантира, че в тима няма да има пилот №1 за следващия сезон и двамата ще получават равни шансове.

Райконен записа третия си подиум за сезона в Абу Даби, но темпото на Ferrari беше доста по-слабо от това на Mercedes в последното състезание за сезона.

Другият пилот на тима Себастиан Фетел стигна до 4-ото място, въпреки че стартира 15-и. Германецът стигна до Топ 10 още в началото, а заради по-дълга първа серия обиколки, дори успя да влезе в челото при първите смени на гуми. По-късно Ferrari едва не провали състезанието на Райконен заради проблем със смяната на предна дясна гума и Кими се върна на пистата зад Фетел, но с нови сликове и от бокса предупредиха Себ да пусне съотборника си напред. За разлика от времето, когато беше пилот на Red Bull, този път Фетел изпълни почти безпрекословно нареждането.

По-назад в класирането Серхио Перес с Force India завърши пети, а в Топ 6 влезе и Дениъл Рикардо с Red Bull.

Пилотите в средата на класирането поднесоха на публиката много атаки и изпреварвания, като битката за позиции в Топ 10 продължи до самия финал, а Ромен Грожан, който потегли от дъното на стартовата решетка кара с три спирания и взе точки в последното си състезание за Lotus. Французинът остана девети, а точно пред него Нико Хюлкенберг с Force India спечели оспорваната битка за седмото място срещу Даниил Квят с Red Bull и Фелипе Маса с Williams. А в самия край Грожан изпревари Карлос Сайнц с Toro Rosso и Квят, за да завърши зад Маса.

В края на сезона Дженсън Бътън донесе надежда на McLaren с битката си срещу Валтери Ботас с Williams и двамата пилоти на Sauber Маркус Ериксон и Фелипе Наср за 13-ото място. Макар и на една обиколка от лидера Бътън я спечели и показа, че McLaren отново топи разликата с отборите в средата на класирането.

Класиране в Гран при на Абу Даби:

1. Нико Розберг, Mercedes                  1:38.30,175 ч

2. Люис Хамилтън, Mercedes     +8,2 сек

3. Кими Райконен, Ferrari                   +19,430 сек

4. Себастиан Фетел, Ferrari       +43,735 сек

5. Серхио Перес, Force India     +1.03,952 мин

6. Дениъл Рикардо, Red Bull     +1.05,010 мин

7. Нико Хюлкенберг, Force India        +1.33,618 мин

8. Фелипе Маса, Williams          +1.37,751 мин

9. Ромен Грожан, Lotus             +1.38,201 мин

10. Даниил Квят, Red Bull          +1.42,371 мин

11. Карлос Сайнц, Toro Rosso   +1.43,525 мин

12. Макс Верстапен, Toro Rosso         на 1 об

13. Дженсън Бътън, McLaren      на 1 об

14. Валтери Ботас, Williams       на 1 об

15. Маркус Ериксон, Sauber      на 1 об

16. Фелипе Наср, Sauber   на 1 об

17. Фернандо Алонсо, McLaren на 2 об

18. Уил Стивънс, Manor    на 2 об

19. Роберто Мери, Manor на 3 об

Крайно класиране за сезон 2015

Пилоти:

1. Хамилтън        381 точки

2. Розберг  322

3. Фетел     278

4. Райконен         150

5. Ботас      136

6. Маса       121

7. Квят       95

8. Рикардо 92

9. Перес     78

10. Хюлкенберг  58 и др.

Конструктори:

1. Mercedes 703 точки

2. Ferrari    428

3. Williams 257

4. Red Bull 187

5. Force India       136

6. Lotus      78

7. Toro Rosso      67

8. Sauber    36

9. McLaren 27

10. Manor   0

 

Най-четените