Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Розберг тръгна с победа, Алонсо оцеля в зверска катастрофа

Нико Розберг спечели първото състезание за новия сезон
Хамилтън стартира от полпозишън, но завърши втори
Алонсо катастрофира тежко
Болидът му се разхвърча на парчета по пистата
За кратко състезанието бе спряно, за да бъдат разчистени парчетата от пистата
Пилотът на McLaren се измъкна невредим
Испанецът направи няколко зрелищни премятания
Алонсо благодари на ФИА за стриктните мерки за сигурност, благодарение на които оцеля днес
Ромен Грожан (№8) донесе първите точки на Haas във Формула 1
Битката в Toro Rosso за деветото място беше спечелена от Карлос Сайнц

Нико Розберг с Mercedes спечели първото състезание за сезон 2016 във Формула 1 – Гран при на Австралия. Това е четвърта поредна победа за германеца след трите му успеха в края на миналия сезон, когато остана втори в генералното класиране зад световния шампион Люис Хамилтън. Успехът е общо 15-и за Розберг във Формула 1. Втори остана световният шампион Люис Хамилтън, а трети - Себастиан Фетел с Ferrari.

Нико и съотборникът му Хамилтън тръгнаха от първа редица, но бяха атакувани успешно от Себастиан Фетел и Кими Райконен с Ferrari и в първата обиколка германецът се озова трети а Люис едва 7-и, въпреки че стартира от полпозишън.

Обратът за Mercedes в надпреварата дойде заради тежката катастрофа на Фернандо Алонсо с McLaren, който в 19-ата обиколка удари отзад Естебан Гутиерес с Haas на спирането за третия завой. С предната си дясна гума испанецът закачи задната лява на мексиканеца, излетя с много висока скорост от пистата, колата му заора в зоната за сигурност, преметна се няколко пъти и се удари в предпазната стена.

Алонсо се отърва невредим, макар и за кратко да беше в шок след тежката катастрофа, като по-късно Фернандо обясни, че спирането за завой №3 е от почти 300 км/ч. Сред вероятните причини за удара е по-ранното спиране на Гутиерес за завоя, както и твърде оптимистичния подход на Фернандо към завой №3, тъй като скоростта му в зоната за спиране беше много висока.

След катастрофата състезанието беше спряно за над 20 минути, за да бъде разчистено трасето, а точно в тази пауза в Mercedes заложиха на стратегията, която им осигури победата в Мелбърн.

Розберг се възползва най-добре от прекъсването на състезанието и смени стратегията си, така че тя да се окаже печеливша. Също като Хамилтън той заложи на средно твърдите гуми, които в тестовете показаха страхотни резултати в дълга серия от обиколки и това се оказа правилното решение. Двамата с Люис окупираха първите две места във втората половина на надпреварата, а Фетел трябваше да довърши състезанието с още едно спиране в бокса и комплект меки сликове, но в бокса загуби голяма част от надеждата си за победа. При последното спиране за нови гуми механиците на Ferrari загубиха поне 3 секунди, за да сменят предна лява гума и това заличи възможността на Себ да атакува поне Люис за второто място, докато меките му сликове бяха много бързи.

Двойната победа за Mercedes не остана единственият голям успех в Австралия.

Ромен Грожан с болида на чисто новия отбор Haas F1 завърши шести и след края на състезанието изкрещя по тийм радиото: „Това е победа за нас! Победа за нас! Невероятно, дори не знам на кое място завършихме”.

Американците остават в историята като един от най-успешните дебютанти, а тимът на Джийн Хаас наистина е изграден от нулата - шасито беше създадено и развито от външна компания, задвижването идва от Ferrari и на практика първите километри за тима бяха записани по време на тестовете в Барселона през миналия сезон.

Дениъл Рикардо с Red Bull зарадва феновете в Мелбърн с четвъртото си място, което беше максумима за възможностите на колата на бившите шампиони в този момент. Австралиецът си остави супер меки сликове за последната серия обиколки, в опит да догони Фетел, но разликата между тях вече беше твърде голяма.

Големите губещи днес се оказаха Кими Райконен, като пилотът на Ferrari отпадна заради повреда след първите спирания в бокса, а дотогава се движеше с темпото на Фетел и също имаше реален шанс за място на подиума, както и двамата пилоти на Toro Rosso, които 5-о и 7-о място на старта останаха 9-и и 10-и на финала, като Карлос Сайнц завърши пред Макс Верстапен, а надпреварата между тях бе съпътствана с доста гневни изблици по радиото на Макс, който твърдеше, че е по-бързият пилот и на няколко пъти поиска тимът да го пусне напред, но шефът им Франц Тост ги остави да се състезават свободно.

В първото състезание за Renault при завръщането на компанията Джолиън Палмър донесе 11-о място на тима, като британецът направи зрелищна битка с двамата пилоти на Toro Rosso за място в Топ 10, но беше принуден да отстъпи.

Без кой знае какви плоблеми, но далеч от челото двамата пилоти на Williams Фелипе Маса и Валтери Ботас, като постижението на финландеца е впечатляващо, тъй като той беше наказан след квалификацията и беше пратен да стартира от алеята пред боксовете, т.е по-назад и от последния пилот на пистата.

След проблемите с новия формат на квалификациите, който не поднесе очакваната битка за предните позиции и ще бъде отменен за Бахрейн, първото състезание за сезона във Формула 1 показа, че разликата между Mercedes и Ferrari наистина е намаляла и следващите стартове се очаква да бъдат още по-оспорвани.

 

Най-четените