Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Надеждата за живота на Сала угасна, но възможно ли е Кардиф да не плати за него?

Сала не е подисал "черно на бяло" с Кардиф, а само предварително споразумение. В същото време документите му са били придвижени и е имал картотека във ФИФА като играч на уелския тим. Снимка: Getty Images
Сала не е подисал "черно на бяло" с Кардиф, а само предварително споразумение. В същото време документите му са били придвижени и е имал картотека във ФИФА като играч на уелския тим.

И най-големите оптимисти загубиха надежда. Повече от седмица след изчезването на самолета с аржентинския футболист Емилиано Сала от него и от пилота на машината няма ни вест, ни кост.

По време на сложната издирвателна операция край британския остров Гърнзи беше претърсена територия от над 4400 квадратни километра, но спасителните екипи така и не се натъкнаха на отломки от малкия частен самолет.

28-годишният футболист трябваше да се присъедини към новите си съотборници от Кардиф миналия понеделник, 21-ви, след като два дни по-рано уелският клуб се разбра с френския Нант за трансфера на нападателя на стойност 17 милиона евро.

Оказва се, че в контракта е имало и клауза за допълнителни 3 милиона, ако "сините птици" успеят да се преборят за мястото си във Висшата лига и през следващия сезон.

Въпросът за изплащането на сумата бе повдигнат още при първите съмнения, че Сала е мъртъв, но от двата клуба до последно се надяваха на чудо и отказваха да дискутират финансовата страна на трагедията.

"В тази драматична ситуация няма да говорим за пари", заяви президентът на Нант Валдемар Кита преди няколко дни.

Но всичко се промени, след като издирвателната акция бе прекратена, а от Кардиф обявиха, че замразяват плащанията по трансфера.

Уелсците използват за основна опорна точка факта, че нямат никакво участие по уреждането на полета с едномоторен самолет на 35 години, пилотиран от газов инженер.

"В клуба продължава да постъпва нова и нова информация, а ние навързваме веригата от събития и проучваме дали инцидентът не се дължи на небрежност", заяви човек от ръководството на Кардиф.

Полетът е резервиран от агента на Сала и посредник в сделката Марк МакКей. "Във връзка с резервацията на полета се свързахме с Дейвид Хендерсън, който ни е съдействал за безброй полети на наши футболисти из цяла Европа. Нямаме участие в избора на самолет и пилот, и държа да отбележа, че машината не е наша собственост", заяви бащата на агента, който оглавява базираната им в Монако мениджърска агенция.

От Кардиф ще се опитат да докажат вината на въздушния превозвач и адвокатите на клуба да се преборят за компенсация. Делото обаче ще е продължително и трудно, тъй като самолетът е частен.

Друг вариант за обезщетение е от застрахователната компания, тъй като Сала е бил застрахован от Нант. Но и тук е сложно - по време на трагедията той вече е бил футболист на Кардиф.

Документите му са били изпратени във ФИФА и нападателят е бил картотекиран като играч на "сините птици" в международната централа, но едва ли е имало време да бъде вписан в общата застраховка на състезателите на Кардиф.

Клиърънсът от ФИФА пък автоматично задължава уелсците да изплатят сумата по трансфера, договорена с Нант.

Смята се, че до момента клубът от Висшата лига е превел само първия транш от 6 милиона евро, но това не е потвърдено. Твърде вероятно е замразяването на плащането да бе обявено без по сметката на "канарчетата" да е постъпил нито цент, както твърдят няколко медии на Острова.

Ситуацията се усложнява значително и от наличието на трета страна в казуса. Става въпрос за футболен клуб Бордо, който държи половината от трансферните права на Емилиано Сала.

Как ли ще се реши този сложен ребус?

Смъртта е част от живота, а самолетните катастрофи по света - ежедневие.

Но случаят с аржентинския футболист предизвика сложен юридически казус. И най-вече - огромна човешка трагедия.

 

Най-четените