Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Последен шанс за Ferrari

Фернандо Алонсо и Ferrari имат последен шанс на Монца Снимка: getty images
Фернандо Алонсо и Ferrari имат последен шанс на Монца

Гран при на Италия, последното състезание от европейския сезон във Формула 1 е решаващо за Ferrari - Скудерията трябва да остане в битката за световната титла, а Фернандо Алонсо да съкрати изоставането от лидерите в шампионата.

Черните кончета получиха подкрепа от страна на ФИА малко преди началото на състезателния уикенд на „Монца" - Световния съвет по моторни спортове на ФИА реши, че няма нужда от допълнително наказание за Ferrari за използването на заповеди от бокса в Гран при на Германия.

Спомняте си, че в 49 обиколка от състезанието на „Хокенхайм" Фелипе Маса пусна напред съотборника си Фернандо Алонсо и двамата донесоха втора двойна победа на тима за сезона. Преди Маса да отвори пътя на Фернандо той получи следното съобщение по радиото от своя състезателен инженер Роб Смедли: „Фернандо е по-бърз от теб. Можеш ли да потвърдиш, че разбираш това съобщение?"

Явно Фелипе го е разбрал добре защото малко по-късно пое ролята на пилот №2 в Скудерията. След финала стюардите на Гран при на Германия глобиха със 100 000 долара Ferrari за нарушаването на член 39.1 от Спортния кодекс на Формула 1, който забранява използването на заповеди от бокса и член 151с от същия документ, който урежда случаите, когато се уврежда спорта.

Вчера обаче ФИА реши, че това наказание е достатъчно тежко за Ferrari. И още нещо, което ще се окаже по-важно - изпълненията на Скудерията на „Хокенхайм" са дали основание на Световния съвет да преразгледа правилото за забрана на заповедите от бокса. Те присъстват във Формула 1 от години и мнозина ги оправдават, а почти всички в падока признават, че спазването на тази забрана е много трудно.

След решението на Световния съвет, което елиминира опасността от това Алонсо или Ferrari да загубят ценни точки в битката за титлата във Формула 1, Скудерията се насочи към реализирането на последния си шанс да остане в голямата битка.

А лично шефът на тима Стефано Доменикали обясни, че едно евентуално слабо представяне на „Монца" ще го принуди да пренасочи ресурсите на тима към развитието на болида за 2011 година, а сезон 2010 ще бъде отписан.

Преди състезанието край Милано първият пилот на тима Фернандо Алонсо е на 41 точки от лидера в класирането Люис Хамилтън, а Ferrari изостава на 80 от Red Bull в битката за първото място при конструкторите. И Доменикали обясни, че повече от това не може да се изостава.

„Ако на „Монца" не се представим добре, а авансът на Red Bull продължи да се увеличава, то още от понеделник ще пренасочим всичките си ресурси и целия си екип към болида ни за следващия сезон", заяви Доменикали.

Босът на тима побърза да похвали Фернандо Алонсо за представянето му този сезон и дори го сравни с най-успешния пилот в историята на Ferrari и Формула 1 - Михаел Шумахер.

„Алонсо много ми напомня на Шумахер - откакто работя във Ferrari не съм виждал пилот, който да е с толкова силна индивидуалност и има толкова сериозно влияние в Маранело, той е напълно отдаден на интересите на тима, също като Михаел."

Според специалистите, точно на „Монца" на пилотите на Ferrari ще им е трудно да се преборят с колегите си от Red Bull и McLaren. На легендарното италианско трасе изпреварванията са трудни, тъй като болидите са с особени аеродинамични настройки - с много слабо притискане към пистата, за намаляване на аеродинамичното съпротивление и търсене на максимална скорост на правите. Това би трябвало да улесни водача в класирането Люис Хамилтън и неговия съотборник - световния шампион Дженсън Бътън, тъй като McLaren е най-бързата кола по отношение на максималната скорост от началото на сезона.

От друга страна, козът на Марк Уебър и Себастиан Фетел може да се окаже много доброто поведение на болида на Red Bull на спирането за завоите и ускорението на излизането на правите - критичните зони на „Монца", където се печели и губи време. Болидите стават изключително нервни в зоните за сигурност, тъй като аеродинамиката е „осакатена" при спирането, а механичното прилепяне става изключително важно.

А и що се отнася до вътрешното противопоставяне на пилотите на Red Bull и McLaren, на „Монца" Хамилтън и Уебър получават шанс да увеличат аванса си пред Бътън и Фетел, но може да се случи и обратното - групата лидери отново да се събере в няколко точки. Заповеди от бокса няма да има, но дори и да има, както видяхме от случката с Ferrari, глобата не е никак голяма за стандартите на Формула 1.

Битката продължава, в Храма на скоростта ще е горещо този уикенд...

 

Най-четените