Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Битката за титлата продължава

Ще успеят ли преследвачите на Фетел да го догонят през втората половина на сезона? Снимка: Getty Images
Ще успеят ли преследвачите на Фетел да го догонят през втората половина на сезона?

Лятната пауза във Формула 1 свърши и днес сезонът продължава със свободните тренировки за Гран при на Белгия, надпреварата на легендарната писта „Спа", която определено е идеалното място, на което да продължи битката за световната титла.

Пилотите казват, че една обиколка на „Спа" се равнява на 20 тура на всяко друго трасе, високите скоростни, огромните натоварвания върху машините и непредвидимото време правят Гран при на Белгия оспорвано и интересно състезание, този уикенд също се надяваме, че ще е така.

През първата половина на сезона световният шампион Себастиан Фетел направи всичко необходимо, за да си гарантира солиден аванс, за да защити титлата си, включително и с това, че открадна победата на съотборника си Марк Уебър в Малайзия.

Сега, ако съперниците на Фетел искат да го спрат, трябва да започнат да се представят по-добре от него още от „Спа".

Какво да очакваме от тимовете и пилотите този уикенд?

Red Bull

Фетел стигна до подиума в три от последните четири състезания на „Спа", изключението е 2010, когато се удари с Дженсън Бътън. Този инцидент показа една от малкото слаби страни на болидите на Red Bull - те се представят блестящо в бързите завои, но на дългите прави не им достига максимална скорост и затова трудно изпреварват.

Затова, когато атакува на „Спа" Фетел се опитва да реши този проблем по следния начин: излиза с максималната възможна скорост от завоя „Бланшмон" и опитва изпреварване на влизането в шикана. През 2010 той се опита да направи точно това, но нещата се объркаха. През 2012 обаче Себ записа много силно състезание и се пребори за второто място, а през 2011 спечели на „Спа". Нещо, което може да се случи и този уикенд.

Ferrari

Скудерията записа разочароващи резултати точно преди лятната пауза и сега трябва да демонстрира, че тимът е поел по нов курс. Шефът на тима Стефано Доменикали отхвърли предположенията, че ще има промени на пилотите и обясни, че най-важното сега е F138 да стане по-бърз, за да може Фернандо Алонсо да продължи битката за титлата.

Според информации в немската преса обаче Фелипе Маса ще има две състезания, за да докаже, че заслужава място в тима през 2014.

McLaren

Преди лятната пауза Бътън обясни, че се чувства все по-уверен във възможностите на тима и дори предрече, че МР4-28 може да се бори за място на подиума. В Унгария се видя, че отборът от Уокинг наистина постига някакъв прогрес, но все пак Дженсън призна, че се е изказал твърде оптимистично.

Lotus

Звездата на тима Кими Райконен има четири победи тук и е готов да се бори за петата. Насред медийната буря относно бъдещето му финландецът е наясно, че ако спечели в неделя, то допълнително ще подсили позициите си, без значение с кого преговаря мениджърът му Стив Робъртсън: Red Bull, Lotus или Ferrari, или с всички заедно.

Lotus E21 е в страхотна форма в последните стартове и инженерите успеят да му осигурят още малко максимална скорост и да накарат DRS-системата му да работи както трябва, то нещата ще са в полза на Кими.

Що се отнася до втория пилот на тима Ромен Грожан, то ще е достатъчно французинът да завърши първата обиколка без да удари никого, за да подобри представянето си на „Спа".

Mercedes

Това състезание ще покаже дали тимът ще се нареди сред сериозните съперници на Red Bull през втората половина на сезона. Скоростта на W04 е налице - тимът спечели този сезон седем квалификации, но още не се знае дали Люис Хамилтън и Нико Розберг ще могат системно да печелят повече точки от Фетел и Марк Уебър.

Надеждността на W04 все още не е на необходимото ниво - в Унгария Розберг записа третото си отпадане заради технически проблеми.

Sauber

С32 не е най-добрата кола в историята на тима, нито най-лесната за каране, но през лятото нещата започнаха да се подобряват. В швейцарския тим се надяват, че поне единият им пилот ще влезе в Топ 10 в квалификацията, което ще е страхотна новина на фона на постоянните парични проблеми и главоболията с руските „инвеститори".

Force India

Според Пол ди Реста тимът изпусна твърде много възможности този сезон и затова няма достатъчно точки. Но в Унгария видяхме, че VJM06 просто не е достатъчно бърз, основната причина може би се крие в промените в сликовете Pirelli. Обикновено колите на Force India са много бързи на „Спа", така че ако сега се окажат назад в класирането, значи нещо в развитието на болида е сериозно сбъркано.

Williams

Британският тим взе първата си точка този сезон в Унгария и според Валтери Ботас това е повече от положителен знак. Ботас обяви, че е най-доволен от факта, че колата му става все по-бърза.

Toro Rosso

Вторият тим на Red Bull е самотен на седмото място при конструкторите - не печели достатъчно точки, за да преследва Force India и McLaren и не е притеснен от Sauber.

Основната тема тук е дали Дениъл Рикардо наистина ще премине в Red Bull догодина, както и новата информация, че Кристиан Хорнър все още преговаря с Кими Райконен.

Caterham и Marussia

В Унгария болидите на Caterham бяха категорично по-бързи, а битката на опашкарите ще е още по-оспорвана през втората половина на сезона. В Marussia са сигурни, че ще удържат десетото място при конструкторите, но това явно няма да е никак лесно.

 

Най-четените