Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

На гости у Михаел Шумахер

В неделя Михаел Шувахер ще запише старт №300 във Формула 1
В неделя Михаел Шувахер ще запише старт №300 във Формула 1

Кой би могъл да каже следното: Спа е като дневната ми, за мен това е писта №1 в света..." Във Формула 1 има само един човек, на когото тази реплика приляга - Михаел Шумахер. Въпреки, че той едва ли ще покани 30 000 белгийци в дневната си, но за другото е напълно прав - белгийското трасе е №1 в света и феновете цяла година чакат Гран при на Белгия. Защото рядко се разочароват - от състезанието, непредвидимото време и високата скорост, на която протича надпреварата.

В неделя Михаел ще стане едва вторият пилот в историята на Формула 1, участвал в 300 състезания (преди него това постигна Рубенс Барикело), а Спа е наистина специално място за него - тук той дебютира за Jordan през 1991, тук взе първата си победа през 1992, а сега ща запише и своето състезание №300. Интересното, че старт №1 на Михаел, както и старт №300 са платени от Mercedes.

Във Формула 1 Спа се приема като трасето, което разделя тези, които имат качества от другите, които просто попълват бройката. Защото ако си бърз на Спа, значи си наистина бърз, няма нужда от повече коментари. И 2011 даде още две потвърждения за това - Хайме Алгерсуари се пребори за 7-ото място в квалификацията, но в края на сезона Toro Rosso го освободи, като стана ясно, че изборът на пилоти в този отбор не е точно свързан с качествата им. По същото време миналата година Бруно Сена получи шанс да кара колата на Ник Хайдфелд в Renault и записа шесто време в квалификацията, което беше равносилно на победа за младия бразилец - доказателството, от което имаха нужда много хора, за да повярват, че той има качества за Формула 1.

След дългата лятна пауза, в McLaren са готови да проверят дали доброто представяне на тима в Германия и Унгария ще продължи и през втората половина на сезона. Тук интересното е, че идва моментът, в който в тима трябва да се определи кой на кого ще помага. От McLaren заявиха, че още е рано за заповеди от бокса, но шансовете на Бътън за титлата не са големи и ще оцелеят, ако той се качи на подиума във всеки един от следващите три старта. Ако не стане, ще помага на Хамилтън.

В същото време във Ferrari демонстрират сдържан оптимизъм и първата им цел е Фернандо Алонсо да се пребори за първото място в квалификацията. Испанецът за пореден път обясни, че кара „най-бавния болид" от колите на фаворитите, но 2012 е доказателство за това как един пилот може да измъкне от колата си повече, отколкото са възможностите й. А и Фернандо редовно завършва състезания в челото, което тази година е големият му плюс. Испанецът вече има 40 поредни завършени състезания и се доближава до рекорда на Ник Хайдфелд, но въпросът е кога ще свърши тази серия. Дано не е в най-неподходящия за Алонсо момент.

Алонсо все още няма победа на Спа, не е стартирал от първа редица, а в последните две състезания тръгна 8-и и 10-и. Но пък вторият пилот на Скудерията Фелипе Маса кара страхотно на Спа, обича това трасе и има по-добри резултати тук.

Спа трябва да даде отговор и на един важен въпрос: Ще успеят ли Кими Райконен и Lotus да се преборят за първата си победа тази година и да влязат сериозно в битката за титлата? Кими и Ромен Грожан вече присъстват редовно на второ и трето място на подиума, а победата през този сезон им се измъква за секунди. Но на Спа няма да е толкова топло, колкото е необходимо за работата на шасито на Lotus с гумите на Pirelli. Затова и Райконен не беше толкова ентусиазиран вчера за шансовете си да спечели точно това състезание.

Но най-добрата новина преди началото на свободните тренировки днес е тази, че пистата остава в календара на Формула 1 още три години - до 2015 включително. Може би най-накрая алчните типове във FOM са осъзнали, че писти като Спа имат място в календара защото феновете ги обичат, въпреки че не могат да спечелят обичайните милиони от тях. Но това е само наивно предположение.

За този уикенд Pirelli осигурява на тимовете и пилотите двата най-твърди типа гуми - с по-дълъг живот, но с по-лошо сцепление, което не се появява веднага след излизането на пистата, а по-ниската температура не прави нещата по-добри. И тук ще е един от малкото случаи тази година, в който стратегията при използването на гуми ще мине на заден план - №1 отново ще е времето и възможните превалявания, които правят състезанията толкова интересни.

Лятната пауза свърши, Формула 1 е отново тук и битката за световната титла продължава. Време е за Гран при на Белгия.

 

Най-четените