Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Надал носи 535 000 долара на ръката си

Рафаел Надал вече има нов спонсор и часовник Снимка: Getty Images
Рафаел Надал вече има нов спонсор и часовник

Някои неща не се променят. Рафа Надал положи сериозни усилия, за да промени имиджа си през последната година, но така и не се научи да бъде точен. Което e ирония на съдбата при представянето на спонсор, който произвежда часовници. Представителите на световната преса чакаха испанеца почти час в луксозен хотел.

"Съжалявам за закъснението, но този път вината не е моя", обясни при пристигането си Надал, след като се оказа, че полетът му от Майорка е закъснял.

А пресконференцията беше повод новия му спонсорски договор с швейцарския производител на луксозни часовници Richard Mille. От "Ролан Гарос" нататък Надал ще носи на китката си олекотен часовник със специален дизайн, който е част от серия от едва 50 бройки. Всеки един от тези 50 часовници, при производството на които се използват технологии от космическата индустрия, струва 535 000 долара. Доста пари, за да си навреме.

Малко тенисисти играят с часовник на ръката - въпреки че много от тях си слагат часовника преди да напуснат корта - заради спонсорите - но Надал е работил заедно с инженерите на Richard Mille по създаването на този олекотен модел. И часовникът наистина е лек - общото му тегло е 20 грама, заедно с каишката. Испанецът ще носи часовника на дясната китка, когато е на корта и на лявата извън него. Знете, че Надал играе с лявата ръка, нали, въпреки че е десняк?

Надал и обкръжението му отричат, че следват определен курс за промяна на имиджа на звездата, но това е факт. Защото образът на обикновения млад човек, който живее с цялото си семейство, играе голф с приятелите си и страни от славата се променя бързо.

Надал, който е на 23 години, е верен на основните си спонсори - Nike и Babolat, които го подкрепят от 13-годишен, докато другите рекламодатели, работещи с него не са в групата на най-големите световни марки - автомобилната компания KIA, Туристическия борд на Балеарските острови, банката Banesto, застрахователната компания Mapfre и бисквитките Quely.

Но връзката му с луксозните швейцарски часовници и сделката му да рекламира парфюмите Lanvin, все пак вече е лице на "L'Homme Sport" е игра на много по-високо ниво.

Миналата година Надал се отказа от запазената си марка - фланелките без ръкави и три четвъртите "пиратски" шорти и се насочи към по-конвенционален тенис екип - още един знак, че пред нас стои новият Рафа. А появата му във видео клипа на звездата Шакира окончателно го отдалечи от имиджа на младежа, който живее до вас.

Агентът на Надал, Карлос Коста твърди, че промяната на имиджа на клиента му не е умишлена.

"Рафа порасна и узря", обяснява Коста. "Промени екипа си, а сега работи и с Richard Mille. Това е еволюция. Когато си хлапе харесваш един вид часовници. Когато пораснеш, вече харесваш други неща."

Надал е на същото мнение. "За мен нищо не се променя", е неговото мнение. "Да нося толкова специален часовник е удоволствие за мен, но това не ме променя".

След като победи Роджър Федерер на финала на "Мадрид Мастърс" миналия уикенд - 15-ата му победа тази година от общо 15 мача на червено тази година - Надал се прибра в Майорка и се отдаде на голфа и подготовката за "Ролан Гарос". Рафа разкри, че основният му проблем досега - болките в коленете, са отминали и той се чувства много по-добре.

Което е лоша новина за съперниците му и добра за спонсорите му.

 

Най-четените