Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Райконен се върна във Ferrari

Райконен се връща във Ferrari Снимка: getty images
Райконен се връща във Ferrari
През 2014 Алонсо няма да е пилот №1 на Скудерията Снимка: Getty images
През 2014 Алонсо няма да е пилот №1 на Скудерията
Фелипе Маса ще си търси нов отбор за следващия сезон Снимка: Getty Images
Фелипе Маса ще си търси нов отбор за следващия сезон
До Монтедземоло до последно е бил против трансфера на Кими Снимка: getty images
До Монтедземоло до последно е бил против трансфера на Кими

Най-големият трансфер за годината във Формула 1 е вече факт - световният шампион за 2007 Кими Райконен се завръща във Ferrari. Тимът все още не е обявил официално новината, но се очаква това да се случи днес.

Договорът на Кими е за една година с опция за удължаването му за 2015. Райконен ще кара заедно с Фернандо Алонсо, който остава в тима. По време на Гран при на Италия през уикенда завръщането на Кими в Маранело успя да измести победата на Себастиан Фетел, а все повече и повече източници твърдяха, че сделката е въпрос на време.

Кими е подписал в понеделник, а около полунощ този ден Фернандо Алонсо публикува на личния си профил във Facebook приветствие за завръщането на Райконен в тима. Снощи пък Фелипе Маса обяви в Twitter, че догодина няма да кара за Ferrari.

Сега предстои да чуем обяснението на президента на Ferrari Лука ди Монтедземоло за трансфера, тъй като точно той беше човекът, който реши да освободи Райконен в края на 2009, т.е една година преди края на договора му, за да може да доведе Алонсо. При обсъждането на трансфера на Райконен, Ди Монтедземоло е бил до последно против, тъй като, според него това ще покаже, че Скудерията е направила грешка през 2009. След Михаел Шумахер Кими Райконен е единственият световен шампион на Черните кончета.

Вчера Маса е бил информиран от Ferrari за решението тимът да наеме Райконен. Фелипе кара за Скудерията от 2006, а снощи обяви, че ще си търси нов отбор и иска да остане във Формула 1.

Маса беше много близо до спечелването на световната титла във Формула 1 през 2008, но в предпоследния завой на последната обиколка в последното състезание в Бразилия Люис Хамилтън го измести от шампионското място.

След като при Ferrari вече всичко е ясно, сега Формула 1 се насочва към това кой ще заеме мястото на Райконен в Lotus - освен Маса, за сериозен претендент се смята и Нико Хюлкенберг от Sauber. Нико също имаше шансове за Ferrari, но в крайна сметка италианците избраха Кими.

Наемането на равностоен пилот на Фернандо Алонсо демонстрира драматична промяна във философията на Ferrari, а тимът вече ще разполага с най-силната пилотска двойка във Формула 1. В съвременната Формула 1 в Скудерията винаги се знаеше кой пилот е №1 и какво трябва да прави съотборникът му, за да му помага. Така беше с Михаел Шумахер между 1996 и 2006, както и при Алонсо в последните четири години.

Във Ferrari явно са решили, че ако тимът разполага с двама равнопоставени пилоти, това ще е по-ефективен начин за постигане на успехи - тимът залагаше на такава политика по времето, когато Райконен и Маса бяха съотборници в Маранело - между 2007 и 2009.

Това решение може да бъде тълкувано като стъпка в ущърб на Алонсо, но вече е потвърдено, че Фернандо е бил предварително информиран за него и той го е приел без възражения.

Според източници от Маранело, във Ferrari са искали да заместят Маса с пилот, който може да осигури по-постоянно представяне на другия болид на тима и от известно време насам шефовете на отбора са били на мнение, че Райконен е най-добрият избор. Забавянето е дошло от Лука ди Монтедземоло.

Райконен имаше възможност да остане в Lotus, но в тима на Ерик Булие явно не са успели да му обещаят това, което финландецът очаква от няколко месеца - гаранция, че Lotus ще има техническите и финансови възможности да се бори и през следващия сезон в челото на класирането. Факт е, че техническият директор на тима Джеймс Алисън премина във Ferrari, а през този сезон изплащането на заплатата на Райконен на няколко пъти беше забавено.

Райконен е първият пилот от времето на Герхард Бергер, който се връща да кара за Ferrari. Австриецът напуска Скудерията в края на 1989, за да премине в McLaren, а през 1993 се върна в Маранело.

Когато Райконен напусна Ferrari в края на 2009, тимът трябваше да реши от кого да се освободи - Кими или Маса, за да може да доведе веднага Алонсо. Тогава шефовете на отбора решиха да запазят Маса, чийто мениджър е Никола Тод, синът на бившия шеф на отбора и настоящ президент на ФИА Жан Тод. Райконен взе титлата през 2007, но Маса събра повече точки от него през 2008, а през 2009 до катастрофата си в Унгария също имаше повече точки от Кими. И въпреки че имаше много въпросителни относно това дали Фелипе ще се възстанови напълно след този инцидент, в отбора решиха да заложат отново на него.

Ferrari нае Райконен за сезон 2007 с надеждата, че той ще замести напълно Михаел Шумахер, но по-късно италианците признаха, че финландецът не е показал нужните лидерски качества. И затова решиха, че Алонсо е по-подходящ да поведе отбора в правилната посока.

В момента напрежението между Алонсо и Ferrari е изключително силно, тъй като тимът не се представя на нивото на Фернандо, а двете поражения в битката за титлата - през 2010 и 2012 също си казват думата. Сега в Маранело вярват, че Райконен ще е достатъчно бърз и силен, за да може тимът и Алонсо винаги да са на висока.

 

Най-четените