Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

PR катастрофа за Сити в Китай: Англичаните са непочтителни и арогантни

От Сити не показаха уважение към китайските си фенове.
От Сити не показаха уважение към китайските си фенове.

Манчестър Сити се оказа в центъра на дипломатически скандал, след като китайска държавна медия определи шампионите на Висшата лига като "непочтителни" и "арогантни".

В допълнение, правителстваната агенция Xinhua Agency написа, че визитата на отбора в страната е била единствено за пари.

"Китайската любов на феновете към Манчестър Сити остана несподелена на родна земя" е заглавието на материала, в който се отбелязва, че "гражданите" не са оказали уважението и близостта към запалянковците, каквото са демонстрирали от Уулвърхемптън, Уест Хем и Нюкасъл - другите отбори, които участваха в турнира Asia Trophy.

Ударът е голям за собствениците на английския клуб от Абу Даби. Шейх Мансур продаде 13 процента от акциите на клуба на Chinese Media Capital през декември 2015-а срещу солидните 265 милиона паунда.

За сделката сътрудничи лично китайският президент Си Дзинпин, който посети "Etihad Capmus" два месеца по-рано по време на визитата си във Великобритания.

От Сити искат да намерят китайски клуб, който да се присъедини към City Football Group, но последните събития са удар по амбициите на ръководството на "гражданите".

"Атаката от Xinhua - най-голямата медийна организация в света и най-важната в Китай, е PR катастрофа", написа Mirror.

Всичко започна зле за Сити преди азиатското турне, след като полетът на делегацията на клуба два пъти бе отлаган заради административни проблеми. Така отборът пристигна с 48 часа закъснение с два редовни полета, а не с планирания чартър.

Статията започва с упрек към Гуардиола за това, че е отказал да се срещне с феновете след като Сити победи Уест Хем в Нанкин миналата сряда.

"Сама по себе си тази случка може да бъде оправдана заради претрупания график. Но за съжаление на китайските фенове и местните медии, се оказа, че това е само един от многото случаи на крайно неуважение от страна на Манчестър Сити към техните домакини по време на турнето им в Китай. За шампионите на Висшата лига появата им в Китай беше нищо повече от търговско задължение, а липсата на ентусиазъм и безразличното отношение към техните домакини рязко контрастира с представителите на други клубове", пише в материала.

Уулвърхемптън, който спечели турнира след победа над Сити след дузпи, оцени пътуването си като огромен успех - както на терена, така и извън него.

"Вълците" организираха среща с фенове на откриването на нов магазин, а Нуно Санто и неговите играчи по-късно присъстваха на модно ревю с представители на китайските собственици от Fosun International.

Xinhua Agency отбелязва още, че главният изпълнителен директор на Сити Феран Сориано е използвал пътуването, за да представи как клубът му се опитва да се включи на китайския футболен пазар.

Той е бил "фокусирана върху това как клубът може най-добре да пробие в Китай и да прибере парите на китайските фенове".

В заключение се казва: "Докато останалите клубове се целеха в сърцата и мислите на местните, да бръкнат в джобовете на китайците бе единствената последователна цел за Манчестър Сити на китайска земя.

"Арогантността им и и убеждението, че те са основната атракция тук, беше неуместна и контрастираше с отношението на другите клубове", обобщиха от Xinhua Agency.

 

Най-четените