Във Ferrari помиряват Алонсо и Маса

Фернандо Алонсо спечели малко време в бокса, което му позволи да гони лидерите до финала
Гледна точка
Състезанието на Фернандо
Фернандо Алонсо тръгна трети, пред Бътън, който стартира пети, но направи фалстарт и поведе колоната.
След това спря във втората обиколка за гуми интермедия, което го смъкна на шеста позиция.
Малко по-късно обаче стана ясно, че това е грешният избор за гуми, Алонсо спря отново в бокса в петата обиколка за сликове и се върна на пистата 12-и.
Веднага след това, в 6-ата обиколка Алонсо мина през бокса за наказанието си - за трети път в пита от старта, а по това време Бътън и Розберг още не бяха спирали.
Всяко едно спиране за гуми в бокса в Китай отнемаше около 23 секунди вчера, а наказанието добави още около 18 секунди към времето на Фернандо, който след 6-ата обиколка беше 17-и, на почти една минута от лидерите.
Но само за няколко тура Алонсо успя да излезе 14-и, веднага зад съотборника си Фелипе Маса.
Испанецът кара зад Маса до 19 обиколка, когато и двамата тръгнаха едновременно да спират в бокса, но Фернандо успя да изпревари Фелипе с вече известната атака преди завоя за алеята пред боксовете.
Алонсо мина напред точно на мястото, където през 2007 Хамилтън излетя от асфалта и отпадна. Колата на Маса стъпи в мократа трева между трасето и зоната за сигурност и се нареди след Алонсо. Фернандо сам направи така, че на него да не му се налага да чака зад Фелипе в бокса.
Маса загуби шест секунди докато чакаше механиците да приключат с Фернандо, но по-важното е, че загуби позиции в класирането и пред него мина Рубенс Барикело, а в 20 обиколка пилотите на Скудерията вече бяха 10-и и 12-и.
На Маса му трябваха 10 обиколки, за да изпревари Рубенс, докато Алонсо беше по-агресивен - той се справи с Фетел, Шумахер и Сутил, което го изведе на шесто място.
След това дойде ред на Петров, а Кубица беше прескочен при последното спиране на Фернандо в бокса - той влезе в 38 обиколка, като преди това завъртя много силен тур с вече износените гуми интермедия, но успя да се справи. Така испанецът излезе 4-и и запази тази позиция до финала.
Напрежението между двамата пилоти на Ferrari, което избухна след финала на Гран при Китай беше бързо потушено от шефовете на тима и селд това Фернандо Алонсо и Фелипе Маса се явиха пред медиите с готови версии за инцидента между двамата на влизането в бокса.
В критичната ситуация, при която Фернандо успя да спре по-късно и да избута леко Маса на влизането в алеята пред боксовете, испанецът взе важно предимство - той спря първи при механиците, което му осигури по-бързо завръщане на пистата, а оттам и шанс да се пребори за четвъртото място на финала. Зад него Маса трябваше да изчака механиците на Скудерията да обслужат колата на Фернандо и едва тогава да спре при тях. Тази загуба на време смъкна Фелипе назад в класирането и той завърши девети.
"Изпреварването на Фелипе? Ако той не беше мой съотборник, най-вероятно никой нямаше да се занимава толкова с този инцидент, за мен си беше нормално изпреварване и то няма да се отрази на отношенията ни", обясни след финала Алонсо. "Тимът и колата имат страхотен потенциал, затова се надяваме на нормални състезания, като това в Бахрейн. Началото на шампионата тръгна добре за нас. Показахме, че сме бързи на всякакви трасета и разполагаме с всичко необходимо, за да спечелим титлата. Но трябва да взимаме повече точки и да сме по-напред в квалификациите."
Маса също не пожела да наруши мирната атмосфера, като призна, че той сам е дал шанс на Фернандо да го атакува на влизане в бокса.
"Що се отнася до изпреварването на Фернандо, аз му дадох тази възможност", разкри Маса. "На излизане от предпоследния обратен завой колата ми стъпи в голяма локва и едва я удържах, но върнах газта. Той влезе от вътрешната страна и ме изпревари на спирането за завоя за началото на алеята пред боксовете. Заради това загубих няколко места в класирането, защото в бокса трябваше да чакам да се освободят механиците."
Бразилецът обаче призна, че е разочарован от класирането си в Китай.
"Състезанието беше много сложно и не мога да съм доволен от резултата", обясни Фелипе. "Разбира се, две точки са по-добре от нищо, но се надявам, че в следващите стартове ще сме по-силни, тъй като работим сериозно по развитието на колата. Все пак, тук изборът на гуми се оказа решаващ, заради постоянно променящото се време."
Съотборникът му Фернандо Алонсо пък си пожела повече да няма такива състезания.
"Надявам се оттук нататък да има повече нормални състезания", повтори испанецът. "Такива надбягвания с по пет спирания в бокса, дори не знам колко точно пъти спирах при механиците, определено не ни помагат. От началото на сезона имаше само едно нормално състезание - в Бахрейн, аз победих там, а Ferrari взе двойна победа."
Според Алонсо, ако Китай състезанието е било на сухо, то най-вероятно Нико Розберг и дори двамата пилоти на McLaren нямали да имат шанс да са пред него.
Забележката на Фернандо е оправдана, но не трябва да пропускаме, че той направи фалстарт, което му донесе наказание - преминаване през алеята пред боксовете и ако не беше и това загубено време, то той най-вероятно щеше да се бори с Бътън за победата в Шанхай.
Още от Футбол свят
-
Наказание за Рома заради изстъпленията край "Анфийлд"
УЕФА получи всички доклади от ливърпулската полиция
-
5 възможни дестинации за Венгер след Арсенал
Накъде след края на сезона?
-
Собственикът на Фулъм иска да купи "Уембли"
Офертата е на стойност почти 1 милиард
-
Архитектът зад възхода на този отбор на Наполи
Възраждането на тима от Неапол започна с Рафа Бенитес
Реклама
|
|
Най-коментирани