Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Реклама на гърдите

10. Нюкасъл
Производител: Puma – партньор от 13 години
Спонсор: Wonga – договор за една година за 10 милиона долара
Този рекламен договор се прие като изненада, тъй като Wonga е компания за бързи кредити с противоречива репутация. Папис Сисе дори отказа да носи фланелката с тази реклама заради религиозни и морални причини. Нюкасъл ще прибере 10 милиона долара от тази сделка за новия сезон.
9. Евертън
Производител: Umbro – договор за пет години за 10 милиона долара
Спонсор: бира Chang – договор за една година за 8,85 милиона долара
Общо този сезон: 10,85 милиона долара
В Евертън решиха да се завърнат към ретро дизайна, който поддържа Umbro. Сериозните пари обаче идват от бирената марка Chang.
8. Астън Вила
Производител: Macron – договор за четири години за 25 милиона долара
Спонсор: Dafabet – две години за 16,5 милиона долара
Общо този сезон: 14,5 милиона долара
Вила е клиент №1 на италианската компания Macron, която създаде фланелка, напомняща за екипа от славната 1982 година, когато клубът спечели КЕШ. Договорът на Вила с Dafabet обаче изтича в края на този сезон.
7. Кунс Парк Рейнджърс
Производител: Nike – пет години за 75 милиона долара
Спонсор: Air Asia – една година за 4,1 милиона долара
Общо този сезон: 19,1 милиона долара
КПР за първа година работи с Nike и затова клубът няма право на собствен дизайн на фланелките. Air Asia е на собственика на клуба Тони Фернандес, така че тук нещата са сериозно обвързани.
6. Тотнъм
Производител: Under Armour – пет години за 83,5 милиона долара
Спонсор: AIA – една година за 26,7 милиона долара
Общо този сезон: 43,4 милиона долара
Under Armour държи да пробие във Висшата лига и затова се ангажира със скъпа сделка с Тотнъм. Снимка: Getty Images
6. Тотнъм
Производител: Under Armour – пет години за 83,5 милиона долара
Спонсор: AIA – една година за 26,7 милиона долара
Общо този сезон: 43,4 милиона долара
Under Armour държи да пробие във Висшата лига и затова се ангажира със скъпа сделка с Тотнъм.
5. Манчестър Сити
Производител: Nike – шест години за 120 милиона долара
Спонсор – Etihad – една година за 33,4 милиона долара
Общо за този сезон: 54,3 милиона долара
Всеки един екип на Манчестър Сити е изработен средно от 18 рециклирани пластмасови бутилки, а големите спонсорски сделки на клуба отразяват важността на отбора за развитието на Висшата лига.
4. Ливърпул
Производител – Warrior – шест години за 250 милиона долара
Спонсор: Standard Chartered – една година за 33,4 милиона долара
Общо този сезон: 75 милиона долара
Warrior навлиза във втората си година от партньорството с Ливърпул – договорът е скъп, но засега инвестицията се отплаща. Но феновете и медиите не харесват дизайна на екипа на клуба и често той попада сред „най-грозните екипи” в лигата.
3. Челси
Производител: Adidas – десет години за 500 милиона долара
Спонсор: Samsung – една година за 30 милиона долара
Общо този сезон: 80 милиона долара
Челси продаде почти 1 милион фланелки през 2013 и Adidas и Samsung разбраха защо спонсорската сделка с лондонския клуб им е излязла толкова скъпа.
2. Арсенал
Производител: Puma – пет години за 250 милиона долара
Спонсор: Emirates – пет години за 250 милиона лири
Общо този сезон: 100 милиона долара
Доскоро Арсенал беше един от малкото клубове, които сменяха екипите си през година, но според споразумението с Puma новите екипи ще са факт преди началото на всеки сезон.
1. Манчестър Юнайтед
Производител: Nike – 13 години за 506 милиона долара
Спонсор: Chevrolet – 7 години за 490 милиона долара
Общо този сезон: 108,9 милиона долара
13-годишният договор на Юнайтед с Nike изтича в края на новия сезон и новият партньор на клуба ще е Adidas. От тази сделка клубът ще спечели още повече пари – 1,3 милиарда долара за 10 години. Chevrolet също засипа Юнайтед с пари малко преди да се изтегли от Европа, но автомобилната марка ще разчита на глобалния ефект от рекламата.

От десетилетия насам рекламата върху фланелките на футболистите се приема като нещо задължително. И това рекламно пространство - върху гърдите на играча, е най-скъпото и авторитетното. В миналото се е смятало, че е приемливо на гърдите на всеки играч да стои само емблемата на клуба и евентуално знак, указващ броя на шампионските титли на съответния клуб. След това обаче идването на големите спонсори във футбола променя това.

И до средата на 80-те години на миналия век тази рекламна позиция се превръща в любима за големите спонсори.

Нека видим колко плащат спонсорите във Висшата лига този сезон, за да рекламират върху гърдите на играчите. Представяме ви Топ 10 на рекламните сделки за спонсорство върху фланелките на играчите.

В същото време, все по-строгите правила на финансовия феърплей превръщат източниците на приходи за клубовете във все по-важна тема. А и вече е традиция всеки клуб да променя леко дизайна на екипа си за новия сезон, а след това да продава новата колекция на феновете на бомбастични цени - 60 лири в Англия или над 70 евро в Европа. Затова и сумите, изброени тук не трябва да ви учудват. Тази реклама е наистина ценна.

И да не забравяме и производителите на фланелките, както и на екипите на отборите, те също си плащат за рекламата, при това немалко пари.

 

Най-четените