Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ще спечели ли Ferrari?

Феновете на Ferrari очакват големия пробив на тима да е във Валенсия - F10 ще е с нова ауспухова система и с подобрения в аеродинамиката Снимка: Getty Images
Феновете на Ferrari очакват големия пробив на тима да е във Валенсия - F10 ще е с нова ауспухова система и с подобрения в аеродинамиката
Ще спечели ли Ferrari? Снимка: Getty Images
Ще спечели ли Ferrari? Снимка: Getty Images
Ще спечели ли Ferrari? Снимка: Getty Images
Ще спечели ли Ferrari? Снимка: Getty images
Ще спечели ли Ferrari? Снимка: Getty Images

Гран при на Канада беше класическа надпревара, при това по най-високите стандарти на Формула 1. За победата се изискваха отлична и гъвкава стратегия, смелост и невероятно силно темпо - все неща, които в Монреал бяха на страната на Люис Хамилтън и McLaren. За съжаление, във Валенсия едва ли ще гледаме повторение на битката от Канада - състезанията на улични трасета в съвременната Формула 1, без значение колко са бързи те, не се получават кой знае колко интересни.

Основният въпрос този уикенд ще е дали McLaren ще успее да запази аванса си пред Red Bull и дали Ferrari ще може да се включи в битката за победата с ревизирания болид F10?

Лидерите тази година във Формула 1 се сменят във всяко едно състезание, а в момента дори в отборите не са наясно кой точно ще има предимство във Валенсия.

С две победи в последните два старта, Люис Хамилтън най-после постига резултатите, на които се надяваше още в началото на сезона. Но прогресът на Люис и McLaren не е лесен, въпреки че зрителите го ценят, макар и да не е толкова впечатляващ, колкото беше миналата година.

Трасето във Валенсия изисква сходни настройки като тези, с които караха пилотите в Монреал, така че колите на McLaren би трябвало да са с малък аванс пред тези на Red Bull. На теория би трябвало да е така. МР4-25 на McLaren става все по-бърз - от състезание на състезание, но като се има предвид представянето на световния шампион Дженсън Бътън, то колата не е по-лесна за каране, нито за настройване.

Четири състезания изминаха от момента, в който Себастиан Фетел успя да запише по-добра обиколка от тази на Марк Уебър в третата част на квалификацията. Тук е трудно да се говори за криза, все пак става въпрос за разлики от частици от секундата, но ако McLaren и Ferrari успеят да се задържат пред Red Bull, то Фетел ще трябва да победи поне Уебър, ако иска да участва в битката за световната титла. В момента Себ е пети, на 19 точки от лидера. За изоставането има и обяснения - последните са проблеми със скоростната кутия и увреденото шаси, но статистиката е безмилостна - Уебър е по-бързият пилот на тима и Фетел ще трябва да реагира.

Феновете на Ferrari очакват големия пробив на тима да е във Валенсия - F10 ще е с нова ауспухова система и с подобрения в аеродинамиката. Но на ауспусите се залага много - изгорелите газове, излитащи от тях трябва да реализират пълния потенциал на двойния дифузьор на F10. В зависимост от източниците, които са се изказали по въпроса - F10 ще е по-бърз на обиколка с 0,4 или дори 0,7 секунди. Ако Алонсо разполагаше с толкова бърза кола в Канада, то Фернандо щеше да е на полпозишън.

И да не пропускаме надеждите на феновете във Валенсия - това е домашното състезание на Алонсо и там почитателите очакват само победа от своя идол. Той също.

 

Най-четените